Aviseringar
Rensa alla

Nära döden upplevelse?


Ämnesstartare

har du någon gång haft en nära döden upplevelse?
berätta[cute]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Ja.

Men, nä. Jag tänker vara en fitta och säga att den är för personlig och jada-jada


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fruitpunch:

Men, nä. Jag tänker vara en fitta och säga att den är för personlig och jada-jada

hahah nu blev jag nyfiken...berätta?[blush][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EnBajsFärgadSvenne:

berätta

[no-no]


   
SvaraCitera
Jeay_L

Vad räknas som nära döden upplevelser?

Översprungen av en häst, varav hästens hov lyckades träffa mitt huvud, hade det varit bara några mm/nån cm från där det träffade och ev lite hårdare så hade jag kunnat dö eller blivit förlamad..

I övrigt så är det några 100 kg som hade kunnat mosa mig, hade grym tur då, fick ett litet blåmärke på insida lår, en gigantisk bula och en lättare hjärnskakning![bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeay_L:

Översprungen av en häst, varav hästens hov lyckades träffa mitt huvud, hade det varit bara några mm/nån cm från där det träffade och ev lite hårdare så hade jag kunnat dö eller blivit förlamad..

men guuuud[cry] shiiit va läskiiigt


   
SvaraCitera
Jeay_L

EnBajsFärgadSvenne:

men guuuud shiiit va läskiiigt

Var lite smått i chock efteråt, men for ut och red nån timme senare!
Det sitter dock kvar lite försiktighet numera!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fruitpunch:

fitta

röv [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeay_L:

for ut och red nån timme senare!

fan va modig hahah skulle aldrig göra det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oggelgoggel:

röv [sad]

Snopp[cry]


   
SvaraCitera
Jeay_L

EnBajsFärgadSvenne:

fan va modig hahah skulle aldrig göra det

Det var då jag gick i 7:an, då hade jag redan hållt på med hästar i några år.. jag hade en paus från dom under 9:an och sen nu går jag 3:dje året på naturbruks häst - ridning

Av någon anledning klarar jag mig inte allt för länge utan dom små håriga sakerna [cute][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeay_L:

Av någon anledning klarar jag mig inte allt för länge utan dom små håriga sakerna [cute][love]

aa jag förstår det hahah[bigsmile]
men det är verkligen skit modigt...skulle typ själv aldrig kunnat förstsätta med det om jag hade upplevt det du upplevde[chocked]läskiiiigt. men asså hur kändes det? typ vad tänkte du den stunden? tänkte du åhhh jag kommer dö nu eller nått sånt?


   
SvaraCitera
Jeay_L

EnBajsFärgadSvenne:

men asså hur kändes det? typ vad tänkte du den stunden? tänkte du åhhh jag kommer dö nu eller nått sånt?

Hann inte precis nått just då mer än ungefär "panik", minns iallafall att jag kände hästens bringa (tror jag det var) mot ryggen och att jag flög omkull och så flög mössan jag hade för stunden iväg, så då jag kollade upp så låg jag platt i snön..

Efteråt var jag bara allmänt chockad, tror dock jag mådde rätt bra då iallafall, var mer då jag kom hem jag hade ont i huvudet och mådde illa fast vi for aldrig in på sjukhuset för det och jag lever än!

Var dock lite jobbig var på skolan dagen efter och jag var väl kanske lite omskakad då oxå och så var jag ju inte med på idrotten för jag ville ta det lugnt ifall det var nått, och berättade för dom som jag trodde var mina vänner men dom typ bara skrattade åt mig och sa att jag inte alls blivit översprungen typ "Hade du blivit det så skulle du ju varit på sjukhus nu!"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeay_L:

Översprungen av en häst, varav hästens hov lyckades träffa mitt huvud, hade det varit bara några mm/nån cm från där det träffade och ev lite hårdare så hade jag kunnat dö eller blivit förlamad..

Jeay_L:

I övrigt så är det några 100 kg som hade kunnat mosa mig, hade grym tur då, fick ett litet blåmärke på insida lår, en gigantisk bula och en lättare hjärnskakning!

Berätta om upplevelsen, hur tänkte du under det där och hur kände du?


   
SvaraCitera
Jeay_L

Link:

Berätta om upplevelsen, hur tänkte du under det där och hur kände du?

Det var väl som då man cyklar omkull, man hinner tänka att det inte är rätt och så pang! Sen var jag väl mestadels bara i chock,

Var senare på kvällen som min bror fick kolla hur gigantisk bula jag hade, då var bulan stor och så var det ett litet tunt skrapsår, var ju mitt i vintern så hästen hade ju broddar som hade lyckats skrapa ett litet sår

Image
Den där saken skruvas fast i hästens sko, och så är den där piggen (som såg grymt kort ut där) till för att inte hästen ska halka då det är is!


   
SvaraCitera