Aviseringar
Rensa alla

Nära döden upplevelse?


Ämnesstartare

Jag har varit med om en ridolycka, hästen skenade och halkade sedan på asfalten. Jag slog i ansiktet och mitt högra ben hamnade under hästen.

Resulterade i fraktur i käken, 3 utslagna tänder, fraktur i näsan, hjärnskakning, skrapsår i ansiktet och mindre känsel i högra knät.

När hästen väl skenade på den hala asfalten så visste jag att det skulle gå åt helvete, för han småhalkade när jag försökte få honom att sakta ner. Övervägde att styra ner honom i ett dike men att bryta benen på hästen verkade som en sämre idé.

Inget kan ta mig från hästarna.
Jag började rida igen så fort mina tänder satt på plats igen [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Närmaste jag komiit är sjukt läskig hjärtklappning. då trodde jag verkligen att jag skulle dö.


   
SvaraCitera
Jeay_L

svajig:

Resulterade i fraktur i käken, 3 utslagna tänder, fraktur i näsan, hjärnskakning, skrapsår i ansiktet och mindre känsel i högra knät.

Du klarade dig rätt bra ändå! Med tanke på att du kunnat bli helt krossad!

svajig:

Inget kan ta mig från hästarna.

Håller med dig på den punkten, även om det gör ont så är det bara att fortsätta [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeay_L:

Du klarade dig rätt bra ändå! Med tanke på att du kunnat bli helt krossad!

Ja, jag är mycket tacksam över att jag inte blev förlamad. Din upplevelse måste ha varit rätt traumatisk kan jag tänka mig!
Jag kan inte komma ihåg att jag hade ont, dock att jag hade en massa ångest över att jag plötsligt satt och blödde i ett vittnes kök med mina skitiga ridstövlar på.

Men framförallt så känns allt som en dröm, inte sant?


   
SvaraCitera
Jeay_L

svajig:

Men framförallt så känns allt som en dröm, inte sant?

Jag är oxå väldigt glad att jag inte blev förlamad, lite hårdare och en liten bit ifrån där hoven träffade och jag hade blivit det, är ju så grymt mkt nerver just där..

Allt går så fort men ändå i slowmotion typ! Har fortfarande kvar det där i bakhuvudet att det kan hända!

Skulle ta in två hästar samtidigt, vilket hade gått bra, ena tog man bara i grimman och andra i grimskaft men då fick hon i grimma psyke så hon började rusa, och eftersom dom är flockdjur så började ju även han jag hade i grimskaft rusa, men han ville ju springa nära sin kompis men jag var i vägen så då gick det som det gick!

Tror inte jag har gått med två hästar samtidigt sen dess och så har jag blivit lite mer noga med att hålla koll på hästen, turligt nog så träffade jag på Diva (bilder finns i fotoalbumet) och hon var/är en stundboll så efter att hon studsat runt och stressat på väg till hagen ett antal ggr så har man lärt sig att slappna av och tänka ut en lösning [bigcheers]


   
SvaraCitera

Var nära att dö när jag föddes, men det minns jag inte själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EnBajsFärgadSvenne:

har du någon gång haft en nära döden upplevelse?
berätta[c​ute]

När jag var liten klättrade jag och min kompis i en byggställning som​ var rest kring vår lokala kyrka, jag lyckades trilla från toppen men jag föll jag på​ insidan av ställningen och skrapade mot huset så det bromsade mig rejält, fastnade ä​ven med benen i ett rör innan jag slog i marken. ( Som för övrigt var täckt med tegel​stenar och krossat glas.)

Jag har även varit nära döden på grund av en feberchock ​som spädbarn och allergi i 6 års åldern. (Halsen svällde igen.)

Nästan blivit på k​örd ett antal gånger men det har inte riktigt samma ring ;>


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Plyvert:

trilla från toppen men jag föll jag på​ insidan av ställningen och skrapade mot huset så det bromsade mig rejält, fastnade ä​ven med benen i ett rör innan jag slog i marken. ( Som för övrigt var täckt med tegel​stenar och krossat glas.)

meen ajjjjjj fyfaan[sad]
hur gammal var du? och vad tänkte och kände du den stunden`?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

five squared:

Var nära att dö när jag föddes

berätta lite mer....hur?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EnBajsFärgadSvenne:

hur gammal var du? och vad tänkte och kände du den stunden`?

Jag var ungefär 10-12, kommer inte ihåg vad jag tänkte det gick så snabbt, men efter att jag kommit ner på marken så bara skakade jag i kroppen i 30 minuter efteråt så jag och min kompis gick hem till honom och åt bullar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Plyvert:

jag och min kompis gick hem till honom och åt bullar.

hahaha va gulligt[smile]


   
SvaraCitera

EnBajsFärgadSvenne:

berätta lite mer....hur?

Hjärtljuden gick ner och det blev väääääldigt bråttom och så stormade det in en massa folk och så drog de ut mig. Låter inte så farligt men det var visst rätt dramatiskt, det tyckte päronen iaf [cute]


   
SvaraCitera

Höll på att drunkna en gång när jag var liten. [y] Däremot upptäckte min mamma det innan jag hann sjunka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera