Aviseringar
Rensa alla

Näradödenupplevelse


Ämnesstartare

Jag håller på att köra förbi en skola. Rådande hastighetsbegränsning är 30 KM/H, vilket jag håller. Puttrar sakta fram. Jag ska just möta en bil, som just då blir omkörd av en polisbil. Polisbilen håller en jävla fart, utan användande av varken blåljus eller sirener. 

Hade jag inte gjort en rejäl undanmanöver åt höger, hade det sagt PANG!!!

Skiträdd är jag tvungen att stanna bilen och pusta ut och låta hjärtat sakta ner.

Så hur är det, måste inte en polis använda blåljus när de kör i sådana hastigheter för att påkalla uppmärksamheten? Använder de inte blåljus och sirener, måste de inte rätta sig efter rådande hastighetsbegränsning då?


   
Citera
reben

tror jag inte.

men är ju dumt och mkt vårdslöst av polisen. drömmer mardrömmar om att lämna fri väg.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Polisen har rätt att göra en tyst framkörning "om så krävs".
Det kräver dock betydligt mer av föraren...


   
SvaraCitera

Innan jag klickande in här trodde jag att detta var en tråd där man skulle berätta om sina egna upplevelser. Hur som helst tror jag att polisen har rätt att göra så, även om det enligt mig känns väldigt fel och framför allt farligt. De har ju även rätt att köra mot rött ljus osv. 

Bra att du stannade bilen och andades ut. Sådant här är läskigt! 


   
SvaraCitera

746 e farligt mannen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en gång var jag nära att drunkna sedan dess har jag varit livrädd för vatten inte drick vatten då men till och med att bada i badkaret och jag är livrädd att vara på en brygga 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:
Polisen har rätt att göra en tyst framkörning "om så krävs".
Det kräver dock betydligt mer av föraren...

Ja, kanske. Men att riskera andras säkerhet på det sättet är ju väldigt oansvarligt. Dels för mig. Men även då detta är utanför en skola där det kan finnas barn vid vägen. Det är ju 30 av en anledning.

reben:
tror jag inte.

men är ju dumt och mkt vårdslöst av polisen. drömmer mardrömmar om att lämna fri väg.

Skitläskigt, absolut. Och såna mardrömmar är inte helt utan grund. Och är helt befogade.

TheNumberOneWriter:
Innan jag klickande in här trodde jag att detta var en tråd där man skulle berätta om sina egna upplevelser. Hur som helst tror jag att polisen har rätt att göra så, även om det enligt mig känns väldigt fel och framför allt farligt. De har ju även rätt att köra mot rött ljus osv. 

Bra att du stannade bilen och andades ut. Sådant här är läskigt! 

Kan ju göra en sån trådtyp med, givetvis. Men att riskera andras säkerhet och liv, det är ju korkat. Och inte bara så för mitt eget liv. Det här var utanför en skola, där barn kan finnas vid vägen.


   
SvaraCitera

Tjohej:

Ja, kanske. Men att riskera andras säkerhet på det sättet är ju väldigt oansvarligt. Dels för mig. Men även då detta är utanför en skola där det kan finnas barn vid vägen. Det är ju 30 av en anledning.
Skitläskigt, absolut. Och såna mardrömmar är inte helt utan grund. Och är helt befogade.
Kan ju göra en sån trådtyp med, givetvis. Men att riskera andras säkerhet och liv, det är ju korkat. Och inte bara så för mitt eget liv. Det här var utanför en skola, där barn kan finnas vid vägen.

Hade varit intressant med en sådan tråd, men det var en tanke från min sida bara. Jag håller med dig, det låter helt idiotiskt. Skriv en dagens ris i lokaltidningen! 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Tjohej: a, kanske. Men att riskera andras säkerhet på det sättet är ju väldigt oansvarligt. Dels för mig. Men även då detta är utanför en skola där det kan finnas barn vid vägen. Det är ju 30 av en anledning.

polisen har många gånger visat att deras utbildning inte är vad den borde, tyvärr är de väll för många många som ska behöva bli skadade innan det blir bättring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheNumberOneWriter: Hade varit intressant med en sådan tråd, men det var en tanke från min sida bara.

Men det var bra! Tumme upp

TheNumberOneWriter: Jag håller med dig, det låter helt idiotiskt. Skriv en dagens ris i lokaltidningen!

Jag funderar på att skriva ett argt meddelande  på Facebook till dom.

TheNumberOneWriter: Bra att du stannade bilen och andades ut. Sådant här är läskigt!

absolut, hade jag fortsatt just då hade säkert jag varit en trafikfara.

NEMI: polisen har många gånger visat att deras utbildning inte är vad den borde, tyvärr är de väll för många många som ska behöva bli skadade innan det blir bättring.

Det är sant. Och vid liknande fall som detta har det ju blivit väldigt svåra trafikolyckor.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Tjohej:

Det är sant. Och vid liknande fall som detta har det ju blivit väldigt svåra trafikolyckor.

ja usch 🙁 och det enda som görs är att polisen säger hopsan och sedan är saken ur världen..


   
SvaraCitera

TheNumberOneWriter: där man skulle berätta om sina egna upplevelser.

samma här xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:

ja usch 🙁 och det enda som görs är att polisen säger hopsan och sedan är saken ur världen..

... tills någon annan gör samma sak.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Tjohej:

... tills någon annan gör samma sak.

..Fast då äre "en annan sak"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:

..Fast då äre "en annan sak"

Och de bötfäller, rycker körkortet och kanske låser in en.


   
SvaraCitera