Aviseringar
Rensa alla

Näradödenupplevelse


NEMI
 NEMI

Tjohej:

Och de bötfäller, rycker körkortet och kanske låser in en.

finns bara en lösning, en skulle bli polis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är väl inget att vara rädd för han drog ju på för att hinna om då han såg dig. Samtidigt blir man fett lack på poliser som ska leka maktmissbrukare, om det nu inte rörde sig om utryckning.

Vet en gång när jag körde i ett 30-område, hade en taxi framför mig plus en till bil framför den. Snuten kommer i mötande fil, taxin laddar och kör om bilen framför samtidigt som han möter snutbilen, dessutom ignorerar han en stopplikt bara några meter längre fram men gör snuten nånting? Nää.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekarn:
Det är väl inget att vara rädd för han drog ju på för att hinna om då han såg dig. Samtidigt blir man fett lack på poliser som ska leka maktmissbrukare, om det nu inte rörde sig om utryckning.

Vet en gång när jag körde i ett 30-område, hade en taxi framför mig plus en till bil framför den. Snuten kommer i mötande fil, taxin laddar och kör om bilen framför samtidigt som han möter snutbilen, dessutom ignorerar han en stopplikt bara några meter längre fram men gör snuten nånting? Nää.

VÄNTA NU LITE BLEV INTE DU BANNAD!!!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekarn: Det är väl inget att vara rädd för han drog ju på för att hinna om då han såg dig.

En bil kör i typ 70-80 och kommer emot en på kort avstånd, men man ska inte bli rädd?Innan man gör en omkörning, ska man vara säker på att det kan ske på ett säkert sätt. Och i ett fall som detta, ska omkörningen avbrytas.

Stekarn: Samtidigt blir man fett lack på poliser som ska leka maktmissbrukare, om det nu inte rörde sig om utryckning.

Jag hoppas att det var utryckning. Men man ska ju inte riskera att äventyra andras säkerhet.

Stekarn: Vet en gång när jag körde i ett 30-område, hade en taxi framför mig plus en till bil framför den. Snuten kommer i mötande fil, taxin laddar och kör om bilen framför samtidigt som han möter snutbilen, dessutom ignorerar han en stopplikt bara några meter längre fram men gör snuten nånting? Nää.

Dom prioriterar lite lattjo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

poliserna och andra utryckningsfordon har egna trafikregler att gå utefter vettu 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror man alltid har plikt att väja för såna fordon också, så du gjorde ju rätt 


   
SvaraCitera
Draug

poliser gör som dom själva vill, deras handlingar kan alltid rättfärdigas för en polis kan inte göra fel. Snart får dom säkert köra över skolbarn på 30väg också med ursäkten att dom "sprang hotfullt" över vägen. Polismannen fruktade för sitt liv när den förhärdade 1a klassaren vägrade använda övergångsstället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
poliserna och andra utryckningsfordon har egna trafikregler att gå utefter vettu 🙂 

Visst ja, vad dumt av mig. Jag glömde ju den detaljen!

S3ON:
tror man alltid har plikt att väja för såna fordon också, så du gjorde ju rätt 

Det gjorde jag ju bara för att komma undan med liv och bil i behåll!

Draug:
poliser gör som dom själva vill, deras handlingar kan alltid rättfärdigas för en polis kan inte göra fel. Snart får dom säkert köra över skolbarn på 30väg också med ursäkten att dom "sprang hotfullt" över vägen. Polismannen fruktade för sitt liv när den förhärdade 1a klassaren vägrade använda övergångsstället.

Det är väll lite så, liksom :-/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Utan ljudsignal och denna hastighet samt omkörning på olovlig vägsträcka så bryter dessa handlingar emot lagar gällande fara för allmänheten, fortkörningsöverstigelser samt moraliska lagar gällande plats för trafikfara (hastighet vid skolområde och omkörning) så tycker jag att du skall göra följande nedanvisande:

Anmäl tillarrow-10x10.png ditt läns polismyndighet samt be om kontaktinformation till polischefen från vart den specifika polisfordonets registreringarrow-10x10.png är stationerad (om du såg detta). Kontakta chefen ocharrow-10x10.png beskriv tydligt vad som hänt samt angiv tidpunkten för händelsen.
     Igenom detta så ska chefen som har (ansvar över dess personalarrow-10x10.png) giva en viss anmärkning till polisfordonets ansvariga förare den tid då aktionen skett. Det finns troligen ej några bevis för fordonets vårdslösa förare men om det innan eller senare anlänt/anländer diverse vårdslöshetsinformation angående samma person/föraren så kan det uppkomma tympliga konsekvenser för den personen. Förhoppningsvis så inser personen sitt dåd från den alra första påpekningen ocharrow-10x10.png får förstå att taga det lugnare i trafiken framöver.


   
SvaraCitera
Draug

Tjohej: Det är väll lite så, liksom :-/

tyvärr är det så, folk har ingen tillit till polisen. Dom ska straffa allt och alla helst, med ursäkten och förklaringen det är vårat jobb att göra så. Men något som stör mig nåt ohyggligt är att poliserna inte själva fattar varför ingen har något förtroende för dem. Det säger väll sig självt att handlar man på ett visst sätt så påverkar det ju så klart vad personer runt omkring tycker och tänker. Men detta verkar vara helt okänd mark för vad som är möjligt för dem att förstå inom polisväsendet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FNÖ:

VÄNTA NU LITE BLEV INTE DU BANNAD!!!!!!

Saknat mig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Polisen här är helt galna, jagar små moppepojkar i full fart, även på skolgator. 


   
SvaraCitera

Tjohej: absolut, hade jag fortsatt just då hade säkert jag varit en trafikfara.

Ja precis och man vill ju inte visa sig sämre än dem Glad

shatter:

samma här xD

Lust att skapa en sådan tråd eller vem vill göra det?


   
SvaraCitera

TheNumberOneWriter: Lust att skapa en sådan tråd eller vem vill göra det?

kanske ska göra det då Rodnar


   
SvaraCitera

shatter:

kanske ska göra det då Rodnar

Det tycker jag låter jag låter bra! Blink


   
SvaraCitera