Aviseringar
Rensa alla

Näringsdrycker


Ämnesstartare

Eftersom jag inte hittar några trådar om näringsdrycker som inte är låsta så skapar jag en ny (men om det finns någon så kan ni ju gärna länka). Jag har just börjat dricka näringsdrycker, men problemet är att de inte riktigt faller mig i smaken... har testat massor av Fortimel och Resource, men jag har väldigt svårt för den konstgjorda smak som näringsdryckerna har, speciellt de med aromer i (vilket det verkar vara i typ alla, förutom choklad). Har hittat en näringsdryck som jag tycker är riktigt god (MiniMax Choklad), men eftersom det är den med minst kalorier i så kommer väl inte dietisten att bli så jättenöjd om jag bara beställer den. Sen så har jag väldigt lätt att tröttna på saker...
Anyway, nu blev det här himla långt - har ni några tips på näringsdrycker som inte smakar överdrivet konstgjort och faktiskt är GODA? Sen så får ni gärna komma med tips på hur man kan smaksätta dem osv.

(Har testat: Fortimel Energy Choklad, Vanilj & Jordgubb, Resource 1,5 Komplett Näring Choklad & Vanilj, MiniMax Jordgubb & Choklad)


   
Citera

Pröva blanda, tex: häll i saft i någon dryck [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vid vilket BMI/vikt måste man börja dricka näringsdryck? [surprised]


   
SvaraCitera

Det har egentligen inte med BMI:t att göra, det är din fysiska status som avgör. Jag fick en bomb av näringsdrycker när jag hade 16.9...

Jag har mest druckit Fortimel, den med smultronsmak, och Resource (sistnämnda smakar piss, särskilt cappuchinosmaken)


   
SvaraCitera

Är det bara jag som retar mig på förpackningarna? Att det står 300 KCAL/DL (eller 150, det beror ju på vilken "styrka") med världens fetstil över hela förpackningen??
Taktlöst om något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

Taktlöst om något.

Att ge de till anorektiker, ja kanske lite störande, det kan jag hålla med om.
Å andra sidan är de främst till för t.ex cancer-patienter på cellgift samt andra utan minsta tillstymmelse till aptit och därför kan jag samtidigt förstå.
Men du har helt klart en poäng

kumquat:

Jag har faktiskt bara testat fortimels drycker och de är väl ungefär likadana. Banan smakar faktiskt skumbanan, men man tröttnar fort. Förstår vad du menar med artificiell smak men tror att det gäller i princip alla.

Det finns ett annat märke som heter fresubin. De skall enligt uppgift vara annorlunda men det i sig kanske inte betyder bättre.

Calshake är en av deras som är bra, men det är ett pulver man blandar med mjölk. God, men snäppet energirikare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Av alla sorter tycker jag att dom från nutridrink är godast.(Eller minst äckliga iallafall, jag väljer mat över näringsdrycker vilken dag som helst.) Den med Karamell är väldigt söt, men god om man inte dricker den för ofta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kumquat:

Jag har just börjat dricka näringsdrycker, men problemet är att de inte riktigt faller mig i smaken...

tro mig du vänjer dig efter ett tag[y], jag hade precis samma problem för ett tag sen, hade leukemi[n] , dem jag drack fans som cappucino och choklad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Drick Oboy.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

joof:

Vid vilket BMI/vikt måste man börja dricka näringsdryck? [surprised]

Det har inget att göra med vikt tror jag. Jag fick inga näringsdrycker när jag vägde mindre än vad jag gör nu, fick det för att jag har stått still/gått ner lite nu...

sylar:

Drick Oboy.

Ja, för det är ju vääädligt energirikt? [confused] Men jag har faktiskt fått en näringsdryck som smakar lite som oboy, bara godare och mycket energirikare [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En näringsdryck som nästa går att dricka är , fortimel yoghurt style, tror jag den heter.
Sen kan du ju typ mixa i frusna bär eller ngt, så det blir lite smoothie liknande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag får alltid ensure eller fortimel. Dock tror jag att ensure är receptbelagda, är inte säker, om inte annat svindyra

Men ensure är god i choklad (fortimel också tycker jag) annars cappucino eller vanilj, de är godast, enligt mig..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har druckit Fortimel med äppelsmak i många år nu. Den är skitgod.


   
SvaraCitera

Jag har druckit fresubin och fresubin callschake...
De smakar konstgjorda tyvärr, även om call shaken är bättre, den blandas ju med röd mjölk... men den innehåller dubbelt så mycket kallorier så det beror på hur mycket extra du behöver. Om du tex. ska dricka två näringsdrycker om dagen kan jag rekomendera call shaken för då behöver du inte dricka lika stor mängd samtidigt som du får i dig de kallorier du behöver! [smile]
lycka till! [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Banan och Vanilj är godast. Jordgubb är asäcklig!


   
SvaraCitera