Aviseringar
Rensa alla

näringsdrycker


Ämnesstartare

har börjat dricka näringsdrycker, pga att jg har haft anorexi. är frisk nu [y][bigsmile] gått upp 20kg (mest muskler). Och att jag sen ett år tillbaka gått ifrån att dansa 1tim i vecka till ungefär 16-17 tim [bigsmile] + att jag blivit vegetarian + att jag inte kan äta lunch [shake]. Så min dietist tyckte jag skulle börja med näringsdryck , men tkr dom flesta smakar skit... har smakat:
Fortimel:
Vanilj Citron
Persika Apelsin
Hallon
Fortimel compact:
Jordgubb
Aprikos
Banan
Fresubin:
Choklad
Vanilj

Okej dom sorter som gick att få i sig var Hallon, Persika-Apelsin och Choklad. Men jag vill några till att välja på eftersom jag tröttnar lätt på smakerna. Är det någon som vet en smak som jag missat som är god? skulle vara så onödigt och köpa en fyra pack bara för att smaka lix.


   
Citera

LiquidLuck:

(mest muskler).

Ja, fast nej.

LiquidLuck:

Är det någon som vet en smak som jag missat som är god? skulle vara så onödigt och köpa en fyra pack bara för att smaka lix.

Alla har ju inte likadan smak.


   
SvaraCitera

Jag har ingen aning, men har du övervägt att göra dem själv från grunden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Alla har ju inte likadan smak.

nää vet jag väll [crazy] men är det något fel å höra vad andra tycker, så jag har något å gå efter när jag ska beställa nån annan smak??


   
SvaraCitera

Varför kan du inte äta lunch?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

konsekvent:

Varför kan du inte äta lunch?

en vana som jag har, är inte hungrig vi den tidpunkten


   
SvaraCitera

Det finns ju pulver man kan köpa som man blandar med vatten eller mjölk bara. Kolla på gymgrossisten.se! Själv har jag dock bara druckit whey 100 och den är helt okej om man blandar med mjöl. (inte vatten!!!) Men det är ju mer protein dricka, men gymgrossiten har typ allt [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fliickansofia:

Det finns ju pulver man kan köpa som man blandar med vatten eller mjölk bara. Kolla på gymgrossisten.se! Själv har jag dock bara druckit whey 100 och den är helt okej om man blandar med mjöl. (inte vatten!!!) Men det är ju mer protein dricka, men gymgrossiten har typ allt

tack för tipset[y] men jag funderar på om det är det jag söker eftersom jag köper näringsdryckerna på apoteket


   
SvaraCitera

LiquidLuck:

men jag funderar på om det är det jag söker eftersom jag köper näringsdryckerna på apoteket

Kolla på innehållsförteckningen på dom drycker du köper på apoteket och jämför med dom som finns hos gymgrossisten, du kan säkert hitta ngt med ungefär samma innehåll [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fliickansofia:

Kolla på innehållsförteckningen på dom drycker du köper på apoteket och jämför med dom som finns hos gymgrossisten, du kan säkert hitta ngt med ungefär samma innehåll

faktiskt en bra ide, kanske jag kommer undan billigare om jag köper där


   
SvaraCitera

LiquidLuck:

faktiskt en bra ide, kanske jag kommer undan billigare om jag köper där

Det är garanterar billigare om du köper pulver och blandar själv, nackdelen är att det inte är lika gott. Men som sagt, med mjölk är det okej. Och om man har tillgång till en mixer kan man blanda med banan och bär å då blir det namnam! haha


   
SvaraCitera

LiquidLuck:

20kg (mest muskler)

[bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile]

Nej. Men duktig viktökning. [y]


   
SvaraCitera

Först och främst så måste jag inleda med att gratulera att du kommit ur ditt ''missbruk'' - Ur min synvinkel är det ett sorts missbruk, strongt gjort utav dig.

Tips på smaker:
1. Smultron. (Raritet, men oerhört gott)
2. Kokosnöt. (Ytters sällsynt)

.. Time-out, jag måste tänka ut flera som kanske sticker ut från mängden. [blush][love][cheers]


   
SvaraCitera

Det låter inte som om du är frisk. Och riktigt frisk från en ätstörning blir man aldrig, sa någon människa som jobbade på ett äshem i en dokumentär. Den ligger alltid där och lurar. Men det beror kanske på hur pass sjuk man hann bli iof.


   
SvaraCitera

hönzgoggel:

[bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile]

Alltid lika kul med folk som tror att de ökar 10 kg+ i muskelmassa 😀


   
SvaraCitera