Aviseringar
Rensa alla

Närmare Islam än du Tror


Ämnesstartare

respons:

Det där med hierarkier, ledare, dyrkan och underkastelse är inte min grej alltså.

Det är ALLAS grej, du är människa. Skapad av Gud. I behov av din Skapare, som hjälper dig även om du inte känner till Honom så väl som du borde. Han ger dig mat & allting annat du behöver. Vem förutom Gud skulle kunna göra detta för dig? Är Han inte värd tacksamhet? Eller en timma av ditt liv att lära känna Honom? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Diamond:

Så du är fine with att leva som ett djur 🙂 Äta dricka sova?

No meaning what so ever? När du dör så kommer du bara sluta existera?

Det låter kanske inte så romantiskt, men det är det jag har lärt mig i skolan och det jag tror på.

Att bli religiös låter fint, och jag skulle gärna vilja vara det.
Men priset är för högt, att slänga bort all den logik och mening jag tror på för att bli religiös.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Diamond:

Det där är inget argument 🙂 Förklaring tack.

Jag tror på själv för att jag vet om jag bara vill så är ingenting omöjligt för mig, islam är bara påhittad rappakalja som vissa nissar tror på för att det ger dom en anledning till o spränga bussar o liknande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Diamond:

Det är ALLAS grej, du är människa. Skapad av Gud. I behov av din Skapare, som hjälper dig även om du inte känner till Honom så väl som du borde.

Att hänvisa till din tro håller inte direkt i en ateistisk diskussion.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Nej, snarare i c a 1400 år.

Nepp 🙂 Det var inte BARA Muhammed (fvöh) som kom med Islam. Läs hela texten. Från Noa. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Meh de var ju inte dem första direkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Diamond:

Det var inte BARA Muhammed (fvöh) som kom med Islam. Läs hela texten. Från Noa. 🙂

Genom honom så startade dyrkan av Islam. Allt annat är irrelevant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Att bli religiös låter fint, och jag skulle gärna vilja vara det.
Men priset är för högt, att slänga bort all den logik och mening jag tror på för att bli religiös.

Islam har mer logik än du anar. Dessutom, så förlorar du ingenting. För du kommer inte leva föralltid. När du dör kommer din religion vara det ända du tar med dig, allting annat världsligt upphör att vara dig till någon nytta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Genom honom så startade dyrkan av Islam. Allt annat är irrelevant.

Folk dyrkade Allah (dvs Gud) långt innan profeten Muhammed (fvöh) kom. Han kom för att fullborda hela religionen eftersom det inte kommer fler profeter efter honom. Du är inte särskillt påläst i historia ser jag, mer eget önsketänkande. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Diamond:

Det är ALLAS grej, du är människa. Skapad av Gud. I behov av din Skapare, som hjälper dig även om du inte känner till Honom så väl som du borde

Källa?

Diamond:

Vem förutom Gud skulle kunna göra detta för dig? Är Han inte värd tacksamhet? Eller en timma av ditt liv att lära känna Honom? 🙂

Påskharen kanske. Tror du på henne? Det var trots allt hon som skapade hela världen och skänker dig glädje och värme hela året, och allt hon ber om är att du ska fira påsk och käka fläskkött och gå naken (det vet jag för det har hon sagt till mig). Nekar du henne detta? Varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Diamond:

"If you wanna know about Islam, then let´s here it from a muslim - aight?"

Not "aight". Det är det sista man ska göra, vill man veta om Islam ska man läsa Koranen och förstå dess innebörd och inte fråga en muslim.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Att hänvisa till din tro håller inte direkt i en ateistisk diskussion.

Hänvisar inte till min tro 🙂 I´m just sayin' give it a thought. Och tänk över, riktigt ordentligt. Reflektera för dig själv.


   
SvaraCitera

Diamond:

Tror du på att det bara finns EN GUD?

Hih nej tror det finns det finns 0 gudar 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Not "aight". Det är det sista man ska göra, vill man veta om Islam ska man läsa Koranen och förstå dess innebörd och inte en muslim.

Du har helt rätt. Men jag menade inte på det sättet. Jag menade att om man ska diskutera islam och höra det från någon ska man inte göra som många på detta forum gör; diskutera det med en kristen eller en ateist. Vad vet dom om vad islam är? Men tack för din rättning.


   
SvaraCitera