Forumet - Näsan :/

Näsan :/

7138 0 28
Hejsan redan som liten har jag haft komplex över min näsa det började med att jag gick runt och kollade på hur alla andras näsor såg ut dessutom min egen, senare i livet när jag blev cirka 14 så satt jag hemma hos min kompis och med hans lillebror dom började garva o sa att jag hade en pukel på näsan sen var det inte mer med det. När jag sedan kom hem började jag kolla sjukt mycket i speglen och tyckte att den var tjock och krokig nu går det inte en dag utan att jag kollar mig i spegel och kollar och man kan klart konstatera att den är både tjock och krokig.

Finns det nåt sätt man kan göra den mindre på förutom operaion då för jag är inte 18 ännu?

Är villlig att göra det mesta för att få min näsa fin.

Spana också in:

helpmeoutdudes:

Är villlig att göra det mesta för att få min näsa fin.

Du HAR troligtvis en mycket fin näsa. Det kommer finnas alltid
människor som kommer att tycka att din näsa är ful (som brorsan)
men det kommer också alltid att finnas dubbelt så många som tycker
att den är fin, och många kommer att tycka att din näsa är hur charmig
som helst. Smaken är som baken, och så kommer det alltid vara.

Det "enda" du behöver göra är att acceptera din näsa som den är.
helpmeoutdudes:

Finns det nåt sätt man kan göra den mindre på förutom operaion då för jag är inte 18 ännu?

Har också haft/har komplex för min näsa och dess knöl, så jag fattar hur du tänker.

Men...det är ju ganska självklart att operation är det enda alternativet om man vill ändra på sin näsa. Dock är det dyrt som i hetaste helvete, och det är sällan folk blir nöjda efter första operationen (har jag läst) och det tar ett halvår för svullnaden efter operationen att lägga sig helt (har jag också läst) + att man måste ha bandage och grejer länge.

Kanske är det värt att ha en knöl på näsan?