Aviseringar
Rensa alla

näspiercing, hur i ...?


Ämnesstartare

jag har haft min näspiercing i snart 6 år och i början så bråkade jag med vanliga stavar som ofta såg ut som ett L om ni förstår vad jag menar? men jag lyckades ALLTID tappa dessa medan jag sov och det var ett h-vete att hitta igen dem, då jag fick köpa nya väldigt ofta. men tillslut så blev jag less och köpte mig en ring som har suttit på plats i säkert fyra år snart (har så klart köpt nya när de blivit slitna och så).
men nu är jag less på att ha ring och vill byta till en liten pärla bara men jag vill inte behöva köpa nya om vart annat... jag köpte en sån här stav (bild neråt) men jag fattade aldrig riktigt hur jag skulle få den på plats, jag försökte med att trycka som en galning för att få in den tjockare delen i hålet. för det första gjorde det väldigt ont och för det andra så var det näst intill omöjligt.
jag har försökt läsa till mig på nätet vad det finns för alternativ, men antingen så är jag bara allmänt dålig eller så står det ingenstans...
så min fråga är följande;

hur ska jag göra för att få piercingen på plats i näsan? finns det någon piercing man kan skruva på plats eller är det bara att trycka tills den tillslut hamnar på rätt plats? [chocked]

peierp.bmp


   
Citera
Ämnesetiketter

Har aldrig haft piercingar men har för mig att man skruvar bort den lilla pluppen..?


   
SvaraCitera

tycker det låter mest logiskt att man ska skruva bort någon del


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vände och vred på piercingen, för jag trodde också att det skulle gå att skriva bort någon del... men jag lyckades då inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skruva*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skruva*


   
SvaraCitera

tryck in den ddå [crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är bara att trycka. "pluppen" ska inte vara mycket större än själva hålet.
annars - ta bara nåt annat lite smalare och för in i näsan för att "töja" lite. sen i med smycket! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aaah, smärta!! [cry] men "ska man fara fin, får man lida pin". så det finns möjligtvis inga smycken man på något vis skruvar?


   
SvaraCitera

sussss:

så det finns möjligtvis inga smycken man på något vis skruvar?

Googlade det - och det borde funka att ha en "micro labret stud", alltså en sån här i näsan:

Image

Nackdelen kanske är att det lättare blir smutsigt mellan plattan och insidan av näsan..kan jag tänka mig

Sen kan man ha sånahär - men det kanske var en sån du menade att du hade förut?

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har också ett "L" och ett tips för att den inte ska ramla ut är att klämma ihop piercingen när den är i, så det blir mindre utrymme. Ett annat är att vända själva kroken uppåt, då kan den inte åka ut om du råkar slå till den neråt till exempel 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MatildaManiac:

Jag har också ett "L" och ett tips för att den inte ska ramla ut är att klämma ihop piercingen när den är i, så det blir mindre utrymme. Ett annat är att vända själva kroken uppåt, då kan den inte åka ut om du råkar slå till den neråt till exempel 😉

jag har försökt båda alternativen och det fungerade dessvärre inte särskilt bra för mig... jag antar att jag har mitt hål för långt ut på näsvingen, för hur jag än gör så tappar jag piercingarna :/


   
SvaraCitera