Aviseringar
Rensa alla

Nässelutslag


Ämnesstartare

gammalumare:

Nej, det är ej matallergi
det är utslag av stress. får utslag innan mens, när någon är elak eller när jag mår dåligt/blir stressad
Vaknar på morgonen med uppsvällda läppar om jag somnat orolig eller haft mardrömmar
kan ej vara ngt annat för har aldrig mått sådåligt som jag gjort de senaste åren

då  blir det nog bättre av lugnande och samtal, vilka du har och ska börja med. jag spydde varje dag i ca ett år av stress och var säker på att det aldrig skulle ge med sig men det glesades ut och jag spyr idag extremt sällan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

då  blir det nog bättre av lugnande och samtal, vilka du har och ska börja med. jag spydde varje dag i ca ett år av stress och var säker på att det aldrig skulle ge med sig men det glesades ut och jag spyr idag extremt sällan.

Nej, har ej lugnande samtal med ngn annan än nära vänner, men känner ej att jag vill ta upp allt med dem. fixar allt själv
Blev du av med det sj? har också haft sådant och nu kan jag inte spy alls, kan inte ens spy om jag vill. min kropp och hjärna säger ifrån och låter ingenting komma upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gammalumare:

Nej, har ej lugnande samtal med ngn annan än nära vänner, men känner ej att jag vill ta upp allt med dem. fixar allt själv
Blev du av med det sj? har också haft sådant och nu kan jag inte spy alls, kan inte ens spy om jag vill. min kropp och hjärna säger ifrån och låter ingenting komma upp

atarax verkar  lugnande för dig skrev du väl?
menar samtal med psykolog/kurator.
ja genom att kämpa emot och göra allt jag ville ändå, för att tänka bort det liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

atarax verkar  lugnande för dig skrev du väl?
menar samtal med psykolog/kurator.
ja genom att kämpa emot och göra allt jag ville ändå, för att tänka bort det liksom.

asså lugnande på det sättet att jag blir så trött att jag inte ens orkar gå :S det är extrem sömnmedicin för mig och jag gillar inte effekten jag får så vill inte ta mer. vill inte låta levern filtrera skit när det ändå inte hjälper mig. superonödigt

Vet heller inte om det hjälper mot mina utslag, fastän jag läst att det ska hjälpa, för sist jag tog atarax vaknade jag med utslag och somnade sedan om för att jag hade så himla ont i huvudet och var trött. kändes typ som att jag hade blivit misshandlad i sömnen, hemskthemskt

isola: menar samtal med psykolog/kurator.

aa men har ej ngt sådant. ej haft sedan förra hösten och då var det en gruppgrej med ett par andra ungdomar. var inte riktigt Samtal på det sättet
fixar det där sj, är ej här för att få råd om samtal med folk som ej kan hjälpa mig på det sätt jag vill osv.

Atarax funkar ej och kuratorer är olämpliga för tillfället - liten stad & lite tid + ingen lust att sitta och höra att ngn jag inte känner vill ändra mig.

isola: ja genom att kämpa emot och göra allt jag ville ändå, för att tänka bort det liksom.

Förstår, starkt att du klarade av det


   
SvaraCitera