Aviseringar
Rensa alla

Nästan-puss-på-fyllan?


Ämnesstartare

Följande scenario:

Din partner skulle ut på krogen. Ni har smskontakt då och då under kvällen, men det märks att han är väldigt full, då man läser hans sms. Dagen efter berättar han att han typ aldrig varit så full förut, helt wasted.

Några dagar senare får du höra av din kompis att din partner har försökt kyssa en av hennes tjejkompisar, din kompis drog undan honom.

Han var redigt berusad och minns knappt något från gårdagen alls dagen efter. Du får reda på allt detta först några dagar efteråt, när du konfronterar honom blir han väldigt chockad och skäms?


   
Citera
Ämnesstartare

Om jag vore killen så skulle väl jag också skämmas [rolleyes]
Är inte det en fullständigt normal reaktion?


   
SvaraCitera

Skulle sagt gtfo ta aldrig kontakt med mig igen. Mm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asså? borde inte du vara glad för att han skäms istället för å bara försöka putta bort hela ämnet? det är väll endå ett tecken på att han inte menade att göra något dumt mot dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som tjejen eller killen?

Som tjejen, misstänksam, besviken, konfronterande, you name it typ.

Som killen, well, som han nu gjorde. Jag skulle skämmas för att ha försökt, och för att ens ha tänkt tanken, (javisst, han är dyngrak, men ändå.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leverpastejmedgurka:

när du konfronterar honom blir han väldigt chockad och skäms?

Vad konstigt...eller? Han kysste henne inte. I värsta fall kan du väll be honom lova dig att aldrig försöka kyssa en annan tjej igen, och sen var det inte mer med det


   
SvaraCitera

Tänk dig att du är full som ett jävla as och var nära på att pussa någon kille. Vad skulle du tycka var en rimlig reaktion från din partner?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kan ju be honom vara lite försiktigare med alkoholen i framtiden om han är rädd om ert förhållande.


   
SvaraCitera

Han verkade ju ångra det, eller hur?


   
SvaraCitera

Min partner skulle aldrig bli så pass full.


   
SvaraCitera

massgrav:

Min partner skulle aldrig bli så pass full.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bollkastarn:

asså? borde inte du vara glad för att han skäms istället för å bara försöka putta bort hela ämnet? det är väll endå ett tecken på att han inte menade att göra något dumt mot dig?

Nej jag tycker verkligen att det är fullkomligt naturligt att han skäms och tycker också det är bra att han gör det, och nej jag tror inte han direkt menade att vara dum mot mig heller, han var ju wasted. Men vet ändå inte riktigt hur jag ska reagera, jag har konfronterat honom och sagt att jag är arg.

Oväntad:

Tänk dig att du är full som ett jävla as och var nära på att pussa någon kille. Vad skulle du tycka var en rimlig reaktion från din partner?

Osäkerhet inför då jag ska festa i framtiden och att han blev ledsen/ arg.

buwie:

du kan ju be honom vara lite försiktigare med alkoholen i framtiden om han är rädd om ert förhållande.

mm:), det jag hade tänkt, men å andra sidan så kommer jag endast lägga fram det som ett förlag, och förklara varför jag vill det, för jag vill ju att han ska kunna känna sig fri och ha roligt då han festar med sina kompisar.

Harpyja:

Han verkade ju ångra det, eller hur?

Absolutely det har jag inte försökt sticka under stolen med!


   
SvaraCitera

Leverpastejmedgurka:

Osäkerhet inför då jag ska festa i framtiden och att han blev ledsen/ arg.

Och så har du reagerat? Hur ledsen/arg?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Hur ledsen/arg?

jag ringde honom direkt och konfronterade honom, men jag har inte skrikit på honom eller gråtit över honom, jag har berättat för honom att jag är pissed off på honom och att jag kommer ha svårt att lita på att han inte dricker sig lika full en annan helg. That's about it


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du har väll gjort vad som ska ha göras i detta fall, du har visat att det va fel, han vet att han gjorde fel, han ångrar sig. Då hoppas jag iaf det är klart


   
SvaraCitera