Aviseringar
Rensa alla

Näthat på sociala medier


Ämnesstartare

Hej!

Jag heter David och är 17 år. Jag går på en gymnasieskola i Stockholm och fick i uppgift att göra en fältstudie. Jag har valt att undersöka om näthat på sociala medier. Jag ber er därför svara på min enkät angående detta för att jag ska kunna få statistik. Enkäten är anonym. Tack på förhand!

Enkäten:
docs.google.com/forms/d/1wnWp_PxFZ-7TnoJviqAecIeMqQ1k4cMhx6djg0rnUpY/viewform


   
Citera

Off topic eller kanske:

Det finns inställningar som skyddar framförallt för anonymt näthat. Men kärringar till människor gråter i alla fall.


   
SvaraCitera

Varsågod.


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude:
Off topic eller kanske:

Det finns inställningar som skyddar framförallt för anonymt näthat. Men kärringar till människor gråter i alla fall.

Hörru, passa dig med ordvalen.


   
SvaraCitera

S3ON:

Hörru, passa dig med ordvalen.

Mad ? Lol


   
SvaraCitera

lurifax69:

Mad ? Lol

Ja.


   
SvaraCitera

Om man inte gillar åsikter så är internet en jobbig plats.


   
SvaraCitera

S3ON:

Ja.

Haft en dålig dag ? 


   
SvaraCitera

lurifax69:

Haft en dålig dag ? 

tvärt om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack till alla er hittills deltagit i undersökningen! Jag tycker att unga är väldigt utsatta på internet då vi ofta bryr oss om andras åsikter och är lättare att påverka. De resultat som jag fått av enkäten är att näthat förekommer ofta i vardagen och många av oss kränkt andra någon gång.


   
SvaraCitera

Å nej! Folk som jag inte känner har åsikter om mig!


   
SvaraCitera

David1998:
Tack till alla er hittills deltagit i undersökningen! Jag tycker att unga är väldigt utsatta på internet då vi ofta bryr oss om andras åsikter och är lättare att påverka. De resultat som jag fått av enkäten är att näthat förekommer ofta i vardagen och många av oss kränkt andra någon gång.

Skulle varit intressant med fler frågor om hur det påverkar, enligt mig. Nu var det t.ex. så att du frågade om någon sagt något kränkande, utan att bry dig om ifall jag faktiskt tog illa upp eller ej. 


   
SvaraCitera