Aviseringar
Rensa alla

NÄTHATET- DET VÄRSTA SOM FINNS


Ämnesstartare

Såg den här videon precis angående näthat. Gör er själva en tjänst och kolla på denna video och sprid för att hjälpa honom!NÄTHATET-DET VÄRSTA SOM FINNS


   
Citera

Han var ju söt ju


   
SvaraCitera

Näthat är inte det värsta som finns, det är inte ett dugg mer fel än någon annan form av trakasserier och mobbning.


   
SvaraCitera

vafan


   
SvaraCitera

Men han var ju ful. Så vart ligger det hemska egentligen?


   
SvaraCitera

Alltså.. jag tycker den här videon bara driver med mobbade. Om jag ska vara ärlig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vehnk:

Men han var ju ful. Så vart ligger det hemska egentligen?

Du har rätt till din åsikt, sen att jag inte håller med dig är väll bara mänskligt att göra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Näthat är inte det värsta som finns, det är inte ett dugg mer fel än någon annan form av trakasserier och mobbning.

jag tycker att näthat är den värsta formen av mobbning, framförallt bland unga människor för näthatet och mobbningen som sker på internet kan du inte fly!
blir du mobbad i skolan blir så är det under än viss tid. Näthatet pågår ständigt, 24 timmar om dygnet.
Säger inte att de andra formerna av mobbning inte är allvarliga men nätahat kan du inte fly ifrån, framförallt inte som ung då mycket av ditt sociala liv kretsar runt internet


   
SvaraCitera

ser ju ut som att han driver


   
SvaraCitera

Fingerprints:

ser ju ut som att han driver

Det är inte särskilt seriöst skådespeleri. Jag håller med dig, därav mitt svar om att det ser ut som att de driver med mobbade.


   
SvaraCitera

Mr.CWD:

jag tycker att näthat är den värsta formen av mobbning, framförallt bland unga människor för näthatet och mobbningen som sker på internet kan du inte fly!blir du mobbad i skolan blir så är det under än viss tid. Näthatet pågår ständigt, 24 timmar om dygnet.Säger inte att de andra formerna av mobbning inte är allvarliga men nätahat kan du inte fly ifrån, framförallt inte som ung då mycket av ditt sociala liv kretsar runt internet

Visst kan det bli psykiskt påfrestande och rentutav jävligt jobbigt när statushets, mobbing och all annan högstadiebullshit följer med hem så som det gör idag. Men att kalla det för det värsta finns är väl magstarkt i en värld full av våldtäkter, drönarattacker, fattigdom, schlager-ralf och svält.


   
SvaraCitera

Mr.CWD:

på internet kan du inte fly!
blir du mobbad i skolan blir så är det under än viss tid. Näthatet pågår ständigt, 24 timmar om dygnet.

ursäkta men va? jag tycker att det är väldigt lätt att
1. koppla ned
2. blockera
3. dölja
4. radera
5. anmäla
6. undvika just de sidorna
7. ej öppna
osv. alternativen är oändliga. det finns väl hur många sätt som helst att fly, betydligt lättare än i verkligheten. på internet löper du ingen risk att bli ihjälslagen. det känns som att det är väldigt lätt att undvika skiten på internet, bara man vill undvika den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Visst kan det bli psykiskt påfrestande och rentutav jävligt jobbigt när statushets, mobbing och all annan högstadiebullshit följer med hem så som det gör idag. Men att kalla det för det värsta finns är väl magstarkt i en värld full av våldtäkter, drönarattacker, fattigdom, schlager-ralf och svält.

Du har rätt i det du säger. kanske inte det med schlagern men det beror på hur man ser på det hela. Jag tycker näthatet och mobbning i allmänhet är en utav de värsta sakerna som finns i min värld. Visst är svält, fattigdom och folkmord mycket värre men tyvärr är det inget som jag kan göra konkret för att stoppa det, inte mer än att debattera och försöka lyfta upp ämnet som på forum som detta. Näthat är någon jag själv kan relatera till och jag känner att det är just i detta ämnet jag kan bidra mest med därför valde jag att skriva så som jag gjorde samt att få den uppmärksamhet som gör att folk just väljer att klicka på tråden och börja debattera.


   
SvaraCitera

Om man tar till sig av vad någon skriver över nätet så behöver man nog filtrera vad/vem man skall lyssna på bättre.


   
SvaraCitera

det är säkert du i videon


   
SvaraCitera