Aviseringar
Rensa alla

Nagelbitare!


Ämnesstartare

Jag har en kompis som inte kan sluta bita på naglarna eftersom hon har gjort det sen hon var liten. Hon har verkligen inga naglar!
Hon har bara några milimeter som nagel.

Vad ska hon gör för att kunna sluta?
Har ni ngt tips på några kurer också eftersom hon inte har starka naglar!

[love]


   
Citera
Ämnesstartare

Lella:

Jag har en kompis som inte kan sluta bita på naglarna

Du behöver inte skämmas!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge Act:

Du behöver inte skämmas!

haha, det är inte mig det handlar om


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Riktiga lösnaglar, acryl eller gele alltså, är fan det enda som funkar. Men dyrt är det[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lella:

Vad ska hon gör för att kunna sluta?

Om hon har råd kan hon väl gå till någon nagelklinik och få permanenta lösnaglar. Dom biter man inte på. Har hon dåligt ställt kanske hennes föräldrar kan bidra för att hon ska komma bort från den dåliga vanan. Det är jättesvårt att sluta om man väl börjat bita på naglarna för man gör det omedvetet men om man får lösnaglar går det jättebra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Måla naglarna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Måla naglarna

Funkar tyvärr inte när man är inbiten nagelbitare ( nu var jag väl kul!!)[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Riktiga lösnaglar, acryl eller gele alltså, är fan det enda som funkar. Men dyrt är det

Jo det är ju det. men ska tipsa henne om det iaf. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

So Lazy:

permanenta lösnaglar

Jo men probroblemet är ju att hon är väldigt inbiten. Finns knappt någon nagel kvar. Det är sårigt och hon säger att det gör också skit ont nät hon biter. :/ Men en gång försökte hon att sluta i tre månader. Naglarna växste sakta men säkert men de gick sönder hela tiden så då började hon ingen. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lella:

Finns knappt någon nagel kvar

Då behöver hon helt klart lösnaglar med gele. Funkar väldigt bra. Då det gör jätteont så är det ju kanske lättare att kunna övertyga föräldrarna om att det är nått hon verkligen behöver. Går dom sönder när hon lyckats spara ut lite behöver hon verkligen det här.


   
SvaraCitera

Klipp naglarna istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

So Lazy:

Då behöver hon helt klart lösnaglar med gele. Funkar väldigt bra. Då det gör jätteont så är det ju kanske lättare att kunna övertyga föräldrarna om att det är nått hon verkligen behöver. Går dom sönder när hon lyckats spara ut lite behöver hon verkligen det här.

Ok, hur mkt tror du det kostar?? Har nämligen ingen koll på det..
tror du man kunde få en sida om lösnaglar + gele?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roid Rage:

Klipp naglarna istället

Inte så lätt som det verkar. Hennes föräldrar biter ju på naglarna och det e klart att barnen tar efter sånt då fast nu e min kompis snart 18 så det sitter fortfarande i som en dålig ovana! :/ fast hennes mor biter inte längre ( bara ibland ).


   
SvaraCitera

Om du tänker på att du får i dig lika mycket bakterier när du biter på naglarna som du skulle få om du slickar i en toalett så är det lite äckligare [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lella:

fast hennes mor biter inte längre ( bara ibland )

Då borde det vara lättare för henne att övertyga mamman om att detta behövs, då mamman varit i samma sits själv. Tror det går på 600-800 kr första gången, sen är det billigare när man bara fyller upp. Kolla på gula sidorna och ring runt lite och kolla priser. Kan variera stort.


   
SvaraCitera