Aviseringar
Rensa alla

Nagelbitare.


Ämnesstartare

Hejsan!
Jo, det är så att jag har bitit på naglarna ungefär sen jag var 6 år gammal. Detta var inte ett problem för mig då när jag var yngre, eftersom jag då sket i det helt enkelt. Men nu är jag en 17 årig tjej som inte tycker det är sådär superskoj att jag biter på naglarna. Men det är så otroligt svårt att sluta! Har försökt massor av gånger, men det går verkligen inte! Och det är ju så jobbigt att hålla på att pillra med lösnaglar och sånt bara för att mina egna naglar är så fula.
Därför undrar jag nu om ni har några tips? Någon som har erfarenhet av detta kanske? Skulle bli väldigt tacksam [cheers]


   
Citera
Ämnesetiketter

förstår inte hur man kan bita sönder naglarna, mina är jättehårda [tard]


   
SvaraCitera

Smörj in dem med nå som smakar skit.


   
SvaraCitera

Tänk på att det är lika äckligt som att slicka på en toaring. Funkar inte det så be folk i din närhet att slå dig på händerna när du biter, eller skaffa acrylnaglar.


   
SvaraCitera

Slumpartad:

Smörj in dem med nå som smakar skit.


   
SvaraCitera

isola:

Tänk på att det är lika äckligt som att slicka på en toaring.

Egentligen är det mer äckligt. Då vi ofta har mer bakterier å så på naglarna än på rumpan [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

förstår inte hur man kan bita sönder naglarna, mina är jättehårda

lycko dig [tard] antar att mina inte är det eftersom jag har bitit på dom så länge.

Slumpartad:

Smörj in dem med nå som smakar skit

har prövat.

isola:

Tänk på att det är lika äckligt som att slicka på en toaring.

Blä [chocked] that might help.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Slumpartad:

Egentligen är det mer äckligt. Då vi ofta har mer bakterier å så på naglarna än på rumpan

Men uuuusch [sad] Detta hjälpte mig faktiskt litegrann, för nu blev jag otroligt äcklad [tard]


   
SvaraCitera

Snusmumriken:

Detta hjälpte mig faktiskt litegrann, för nu blev jag otroligt äcklad [tard]

Ja, tänk bara så nästa gång. Att om du slickar på en toalettsits på en mack (dessa har en tendens att vara ofräsha) så är det högst troligen mindre bakterier å skit än du har under naglarna [party]


   
SvaraCitera

Slumpartad:

re

Du borde föreläsa under terapisessioner för nagelbitare.


   
SvaraCitera

isola:

Du borde föreläsa under terapisessioner för nagelbitare.

Fast själva nagelbitandet gör man väl egentligen omedvetet? Så denna vetskap lär ju bara göra det ännu värre... då man både inser att man tuggat i sig en hög med bakterier INKLUSIVE suttit och tuggat över huvud taget [blush]


   
SvaraCitera

Slumpartad:

Fast själva nagelbitandet gör man väl egentligen omedvetet? Så denna vetskap lär ju bara göra det ännu värre... då man både inser att man tuggat i sig en hög med bakterier INKLUSIVE suttit och tuggat över huvud taget [blush]

Den vetskapen borde ju göra en lite mer motiverad att ta till mer drastiska metoder för att få stopp på sitt tuggande.


   
SvaraCitera

isola:

Den vetskapen borde ju göra en lite mer motiverad att ta till mer drastiska metoder för att få stopp på sitt tuggande.

Ja, jo det är ju sant.

Blev genast lite äcklad för mina egna fingrar nu [sad] Jag biter inte ens!

Och mitt tangetbord... hur jävla mycket bakterier lär inte det sitta å trycka på [sad]


   
SvaraCitera

Slumpartad:

Och mitt tangetbord... hur jävla mycket bakterier lär inte det sitta å trycka på [sad]

Brukar torka av mitt tangentbord med sådant där antiseptiskt.
En fin hemmafruelig egenskap jag har. [blush]


   
SvaraCitera

isola:

En fin hemmafruelig egenskap jag har. [blush]

Har haft mitt sedan typ... när jag var 12-13 [blush]

Aldrig tvättat det. [blush][blush][blush]


   
SvaraCitera

Slumpartad:

Aldrig tvättat det. [blush][blush][blush]

Åh usch. Och alla vet ju vad pojkar gör vid sina datorer [cry][cry]


   
SvaraCitera