Aviseringar
Rensa alla

Nageltrång behandling.


Ämnesstartare

Hej, jag har en nageltrång som har blivit infekterad. Var på vårdcentralen idag för att kolla vad jag kunde göra. Sjuksköterskan föreslog att jag skulle gå en behandling som inkluderade två bedövningssprutor och att hela nageln blev klippt ner till roten.

Är det någon som har behandlats på detta viset? Jag är extremt spruträdd så jag undrar ifall sprutorna gör ont och ifall man kan lindra/förebygga smärtan på något sätt isåfall. Hur lång tid tar operationen och är den obehaglig på något sätt?

Tack på förhand.


   
Citera

vad jag vet så är ända sättet att ta bort nageln som din sjuksköterska sa.

har även hört att sprutorna gör sjukt ont, men tar du inte dom gör det sjukt ont att ddra bort nagel så det är antingen eller antar jag


   
SvaraCitera

Jag har haft nageltrång och det var ett helvete. Låter kanske inte så farligt med nageltrång men ont gör det!
Hur som helst så fick jag bli "opererad" efter hur många olika behandlingar som helst. Då gjorde dom som så att de bedövade först med spruta vilket spände och stack lite inget mer. Sen då dom skär och klipper i nagel och infektionen så känner du inte det ett dugg. I mitt fall klippte dom två snitt rakt ner i nagel med en bits mellanrum, sen tog dom i en tång och drog till den losnade från roten. Inge mer än så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kändes det någonting under behandlingen med bedövning (smärta)? Eller är bedövningen så pass bra nuförtiden?


   
SvaraCitera

Låt bli att klippa dem, spring inte o tvätta m sprit. Brukar funka för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag brukar tugga på mina tånaglar. Det hjälper.


   
SvaraCitera

klickers:

Kändes det någonting under behandlingen med bedövning (smärta)? Eller är bedövningen så pass bra nuförtiden?

med bedövningen så känns först ett stick, precis som med vilket spruta som helst. sen när nerverna bedövas så svider det rätt mycket, men man överlever. själva operationen känns knappt överhuvudtaget och är snabb. sen efteråt slipper har iaf jag sluppit alla besvär med nageln.

det jag rekommenderar är att ha med bra musik och att inte titta på vad de gör.


   
SvaraCitera

Annars kan du pröva myntate och citronskivor på tån. Oslagbart[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gick till en fotvårdare som inte gav bedövning, körde ner massa skit i tån gjorde FRUKTANSVÄRT ont.. var iofs bättre efteråt men aldrig att jag gör det igen...[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[party]


   
SvaraCitera

klickers:

Är det någon som har behandlats på detta viset? Jag är extremt spruträdd så jag undrar ifall sprutorna gör ont och ifall man kan lindra/förebygga smärtan på något sätt isåfall. Hur lång tid tar operationen och är den obehaglig på något sätt?

Gjort det 3 eller fyra gånger, minns inte riktigt.

Ibland gjorde sprutorna inte alls ont, ibland svinont.

Operationen smärtar dock inte, kan kännas lite obehaglig på andra sätt men det gör inte ont.

Sen efter när bedövningen släpper gör det ganska ont, då trycker man i sig massor av alvedon, håller benet högt och somnar.


   
SvaraCitera

klickers:

Hej, jag har en nageltrång som har blivit infekterad

jag som satt och åt 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FlahultaSalva, funkar alla gånger!


   
SvaraCitera

klickers:

Kändes det någonting under behandlingen med bedövning (smärta)? Eller är bedövningen så pass bra nuförtiden?

för mig var det bara sticket av sprutan som kändes. Sen känns hela tån som om man har sockerdricka i den, inget mer. Mycket skönt då det är klart., det är värt besväret.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera