Aviseringar
Rensa alla

Någon annan som kände till detta?


Ämnesstartare

KingGurka:

UM smyger med att de har möjlighet att läsa användarnas PM (och dessutom vad jag förstått det som utnyttjat den möjligheten).

Nyheter för mig. Wtf. [tard]


   
Citera
Åtta

Vet inte vad han pratar om. De som handhar databasen kan såklart läsa PM. Det är ofrånkomligt eftersom PM:en sparas i databasen.

Däremot kan jag säga att varken moderatorer eller U kan läsa PM. Huruvida A kan göra det vet jag inte, men jag betvivlar det.


   
SvaraCitera

xsaosinx:

Nyheter för mig. Wtf. [tard]

och varför skulle någon sitta och läsa ens pm? det är ju att göra sig själv lite mer viktig än vad man egentligen är...


   
SvaraCitera

ja hatar: internet


   
SvaraCitera
Åtta

honolulu:

ja hatar: internet

Taskigt.


   
SvaraCitera

Åtta:

Taskigt.

Mm för nätet har ju verkligen känslor.
och jag tänker inte ursäkta mig för internet på um [mad] it's like calling yourself poop o sen ba.. vadå vf hatar alla mig!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Däremot kan jag säga att varken moderatorer eller U kan läsa PM. Huruvida A kan göra det vet jag inte, men jag betvivlar det.

Vad jag förstått det som är det så att databasen på servern är öppen för dem att läsa, och att det har förekommit förr i tiden att framförallt moderatorers korrespondens lästes.

Att de KAN läsa är en sak, det är ju ganska naturligt att de tekniskt sett kan ta sig den möjligheten, men eftersom det vid flera tillfällen frågats om de kan och de då undvikit att svara, samt att de tydligen (hört ryktesvägen, men ganska bra ryktesväg) gjorde det förr i tiden så tycker jag att det är riktigt fult. Lite på samma sätt som att brevbäraren KAN läsa post, men om han såg det som en praktisk möjlighet skulle vi ha problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

och varför skulle någon sitta och läsa ens pm? det är ju att göra sig själv lite mer viktig än vad man egentligen är...

Nyfikenhet? UM är inte så stort, vilket innebär att de som driver sidan mycket väl kan ha en semi-personlig relation till en del av användarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oj oj oj vad ni fått läsa en massa snusk då!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Awezum


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

helutuhle:

oj oj oj vad ni fått läsa en massa snusk då!

Varken jag, några andra moderatorer eller några U kan göra detta. Tror ej heller de admins som inte har tillgång till den fysiska servern kan, och vet inte om de som just nu sitter på servern har använt möjligheten även om jag inte gillar att det är dolt. Tidigare har det tydligen hänt iaf.
EDIT: Notera är att inte heller vi mods fått det berättat för oss utan jag fick reda bakvägen; vilket iofs innebär att det på ett sätt bara är ett rykte, men det är en rätt viktig ryktesväg det kommit på.


   
SvaraCitera

KingGurka:

jag

Du? Vem är du?

This looks like a job for..........

Proteus:

damn rite it is!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

This looks like a job for..........

Eller vem som helst som kan rimma.

Jag är stringburka.


   
SvaraCitera

KingGurka:

Eller vem som helst som kan rimma.

Åh, jag tänkte inte på att det rimmade!
Sen tror jag mer att jag ville utnyttja möjligheten till en riktig detektiv!! [blush]

Håll ut Proteus, jag ska hitta någon som är svårast i världen för UMare att klura ut, som bara du kan!!

+ varför har du nytt account? [shake] fick du kicken?? [wink][crazy]


   
SvaraCitera