Aviseringar
Rensa alla

Någon här med social ångest/fobi?


Ämnesstartare

Hej! Undrar om det finns någon här med social ångest/fobi? Känner att jag vill ha någon som jag kan snacka med, så vi kan stötta varandra i vardagen, berätta hur det går, peppa, utvecklas till det bättre.
Kort om min sociala ångest: Går till en psykolog för att kunna hantera ångesten, fick en ny så har precis börjat om från början igen, hann inte så långt med den förra. Har främst problem i skolan, är skitjobbigt. Säga eller göra något inför lärare/klassen går INTE, om jag bara läser EN kort mening, så:
-börjar jag skaka
-får hjärtklappningar
-ansiktet blir lika rött som en tomat
-börjar kallsvettas
-känner att jag kommer svimma
-klump i magen och i bröstet
-kan inte prata, darrig röst
-känner att jag kommer gråta
-känns som att jag kommer dö (dock vid riktigt, riktigt jobbiga situationer)

Detta kan också hända utanför skolan, t.ex. om jag stöter på någon jag inte känner så bra, om vi får gäster m.m. Att betala är ibland jobbigt.
Så, söker något jag kan snacka med!
Helst någon som går i högstadiet/gymnasiet och har liknade problem som jag, men allt funkar.
Är bara att skriva down below!


   
Citera

Har också social ångest och gått hos bup i snart 1,5 år. Tänker dock faan inte snacka med någon annan om min psykolog om det. Palla vara social i onödan. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:
Har också social ångest och gått hos bup i snart 1,5 år. Tänker dock faan inte snacka med någon annan om min psykolog om det. Palla vara social i onödan. 

Får jag bara fråga hur det har gått? Alltså, har det blivit lättare nu efter att du har tagit kontakt med någon som kan hjälpa dig? 🙂


   
SvaraCitera

När jag känner mig osocial, då får jag ångest.


   
SvaraCitera

Jessie1:

Får jag bara fråga hur det har gått? Alltså, har det blivit lättare nu efter att du har tagit kontakt med någon som kan hjälpa dig? 🙂

Nej. Allt suger. Det finns inget hopp. 


   
SvaraCitera

Jag har social fobi.


   
SvaraCitera
duden

Hur vet man om man har social fobi?


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera