Aviseringar
Rensa alla

Någon i samma situvation??


Ämnesstartare

Till er som skrivit bra saker för att peppa mig: Credit till er och tack! [smile]


   
SvaraCitera

Jo det är ju bra att du iaf kommer någonstans.
Men det är lite konstigt att nästan alla som stavar dåligt här skyller på dyslexi. Sisådär mer än hälften.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dyslexi är ju väldigt vanligt och inget att skämmas för [smile]
Japp med stöd kommer man långt [smile]
Men tråkigt att man ska behöva ta massa strunt av andra som verkligen inte har någon livserfarenhet och som bara är väldigt inskränkta.....


   
SvaraCitera

värdeuppgift:

förstår inte att du var tsm med han så länge

Förmodligen är det väldigt svårt att slita sig från ett förhållande, fastän det sker misshandel osv. Läser du inte böcker? Tidningar? Ser på tv? [surprised]


   
SvaraCitera

LillMonstret:

Situation.

DITT JÄVLA LOL [mad][tired]

Jens. Fel tråd att spamma i. [chocked]


   
SvaraCitera

klåparen:

Läser du inte böcker? Tidningar? Ser på tv?

okej, så du skulle stå ut i tre år med med att han efter nio månader börja spöa dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja de är inte det lättaste. De är en hel process man går igenom. Killarna börjar inte slå det första de gör utan det börjar oftast med psykisk misshandel och de är det som är jobbigast. Ja misshandel i hemmet är bland det vanligaste...


   
SvaraCitera

värdeuppgift:

okej, så du skulle stå ut i tre år med med att han efter nio månader börja spöa dig?

Jag vet att jag skulle dumpa han direkt, då min mor har blivit misshandlad av en f.d pojkvän, så jag har lärt mig från det att aldrig bli slagen.
Men vissa är inte lika starka, och i hoppet om att han kanske, en dag kommer faktiskt älska istället för att hata är nog väldigt stort. Och stannar hos honom på grund av det, även att han (inte alla dock) bönar och ber dagen efter om att bli förlåten.
Som sagt så handlar det väldigt mycket om att vara stark i sådana situationer, och tyvärr är alla inte det.
Så man kan inte sitta och säga "Fattar inte att du stannade hos honom", då det är mycket svårare än det verkar vara.


   
SvaraCitera

ajja86:

Snälla skriv om du känner igen dig i min situvation..

Min morsa har vart med om de typ. jag vet inte om de räcker att skriva eller vad är det med tråden du vill komma fram till?


   
SvaraCitera

klåparen:

Så man kan inte sitta och säga "Fattar inte att du stannade hos honom", då det är mycket svårare än det verkar vara.

du är seriöst den mest naiva bruden jag träffat [shake]


   
SvaraCitera

värdeuppgift:

du är seriöst den mest naiva bruden jag träffat

Eller inte.
Men det är svårt för folk som du att förstå att det faktiskt är svårt att ta sig ur sådana förhållanden [smile]


   
SvaraCitera

klåparen:

Eller inte.
Men det är svårt för folk som du att förstå att det faktiskt är svårt att ta sig ur sådana förhållanden

hon borde ta karatelektioner eller nått istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man är så insyltad i det redan då...och tror inte man är värd mer...det blir liksom en "normal" vardag....Jag har haft många vänner som varit på mig och sagt att jag måste ta mig ur det men det funkar inte så. Det tar tid.....och man måste själv komma till en punkt då man verkligen själv förstår vad som händer och vad man faktiskt är värd....Mitt självförtroende har varit nere i botten verkligen och jag har velat tagit mitt eget liv många gånger men först nu förstått att jag faktiskt är stark och kan ta mig ur detta....


   
SvaraCitera

värdeuppgift:

hon borde ta karatelektioner eller nått istället

Haha?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift: hon borde ta karatelektioner eller nått istället
Som sagt...inskränkt.


   
SvaraCitera