Aviseringar
Rensa alla

Någon måste hjälpa mig


Ämnesstartare

Min kompis berättade just (han har antytt detta tidigare, men jag trodde det gått över) att han planerar att döda någon. Han vill "bli känd", ihågkommen... För någonting. Där han då anser att döda någon är enklaste sättet. Jag har pratat med honom, försökt rådprata honom ur detta, men hela tiden återkommet han till att han bara vill åstadkomma något spektakulärt mord. Snälla, jag vet inte vad jag ska ta mig till. Vi var båda lite fulla denna kväll, men han har antytt liknande saker i nyktert tillstånd. Vad ska jag ta mig till? Fan, fan, fan... jag vet att jag är den enda han kan vända sig till och prata om såna här grejer. Jag och han är verkligen lika - vi är båda "outcasts", förmodligen med diverse olika psykiska störningar såsom borderline och kanske t.o.m schizotyp personlighetsstörning, men jag har aldrig fått de här tankarna som han beskriver. Vad fan ska jag ta mig till? Sitter här och gråter nu, allt annat i livet känns bara så förbannat meningslöst. Han är min bästa vän i livet. Jag är 19 år gammal. Snälla, finns det någon som varit med om något liknande? Jag vet inte vad han är kapabel att göra. Han har tidigare skurit upp pulsådern på båda handlederna.... Alltså, mitt liv faller isär just nu, i detta ögonblick. Snälla någon?


   
Citera
Ämnesstartare

Anmäl honom.
Behöver vård.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Räcker inte med att döda 1 för att bli känd eller ihågkommen. Måste va flera, säg det till honom innan han gör 1 stort misstag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Anmäl honom.
Behöver vård.

Ja. Men han är ändå min bästa vän. Vill inte svika honom. Känns som om jag skulle kunna prata honom ur det här, men jag vet inte hur... Alltså, fan... [sad] Han är verkligen den bästa vän man kan tänka sig. Ändå har han de här tankarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Räcker inte med att döda 1 för att bli känd eller ihågkommen. Måste va flera, säg det till honom innan han gör 1 stort misstag.

Lägg av, mår illa av bara tanken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ere skolskjutning på g lr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pelleheat:

Ja. Men han är ändå min bästa vän. Vill inte svika honom.

Du sviker honom om du inte ser till att han får hjälp.


   
SvaraCitera

berätta för han att han är din bästa vän och allt han gör påverkar dig också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderkakan:

ere skolskjutning på g lr

Det tror jag inte. Än så länge verkar det bara vara fantasier, men... bara att tanken finns hos honom får mig att må illa. Samtidigt blir jag ledsen, för jag vet vilken fin människa han egentligen är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pelleheat:

Det tror jag inte. Än så länge verkar det bara vara fantasier, men... bara att tanken finns hos honom får mig att må illa. Samtidigt blir jag ledsen, för jag vet vilken fin människa han egentligen är.

Aha, man får väl hoppas att han inte kommer till min skola.


   
SvaraCitera

pelleheat:

Det tror jag inte. Än så länge verkar det bara vara fantasier.

vad är det som fått honom att tänka på det sättet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Du sviker honom om du inte ser till att han får hjälp.

Ja... men hur? Han studerar på högskolan för tillfället och mitt ingripande skulle kunna förstöra hans framtid. Vill inte förstöra tilliten mellan oss. Jag vet att jag är den enda människa han kan berätta om sånt här för. Fan...

Hakuna matata:

berätta för han att han är din bästa vän och allt han gör påverkar dig också

Jag vet att han förstår precis, och han har gång på gång liksom "bett om ursäkt", men det är ändå som att det inte går in i honom. Han är intelligent, trevlig, har en intressant personlighet, ändå har han de här tankarna. Blir nog jag som söker upp en psykolog snart för att rådfråga :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pelleheat:

Ja... men hur? Han studerar på högskolan för tillfället och mitt ingripande skulle kunna förstöra hans framtid. Vill inte förstöra tilliten mellan oss. Jag vet att jag är den enda människa han kan berätta om sånt här för. Fan...

Är han såpass sjuk som du påstår så har han ingen framtid, om han inte får hjälp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vart bor han? Måste veta så jag kan gömma mig. 🙁


   
SvaraCitera

Kablash__:

Räcker inte med att döda 1 för att bli känd eller ihågkommen. Måste va flera, säg det till honom innan han gör 1 stort misstag.

[bigcheers]


   
SvaraCitera