Aviseringar
Rensa alla

någon mer?


Ämnesstartare

Hejhej, jag tänker dela med mig av mitt stora problem. Det är så att jag är hypokondriker så mycket som det går. Det hela började i vintras då jag fick "leukemi" som egentligen var en förkylning, jag gjorde ett test för att se om jag hade det och jag fick ett lättande svar, hade alltså inte det. Jag vart lugn ett tag, men sen fick jag för mig att jag hade en hjärntumör, men det gick över med tiden.. För några veckor sen fick jag en förkylning igen, eller ja, svullen hals och det gjorde riktigt ont när jag svalde. Lite feber också. Så nu har jag cancer igen tror jag, ska åka till vårdcentralen och göra massa tester för att hoppas på ett lugnande besked. Vill inte behöva hålla på såhär, spänner mig ständigt hela tiden och letar efter ställen som gör ont.. Vad tycker ni att jag ska göra? (går redan hos psykologen), så inga förslag på det.
Och en till fråga, någon mer som har det såhär? Som vill prata?..
Jag är 14 år och kan ALLT om cancer och olika cancersjukdomar, jag har läst på internet som en galning i flera månader för att kolla symtom..[sad]


   
Citera
Ämnesstartare

Är visserligen helt ohypokondrisk men om du redan går hos psykolog, så kanske du ska fråga dig hur givande era samtal är eller om en annan psykolog skulle vara bra. Typ. hoppas du hittar någon form av rätsida på det där iaf!


   
SvaraCitera

[tard]


   
SvaraCitera
mynona

Om du engagerar dig i något får du kanske mindre tid över att känna efter sjukdomssymptom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Är visserligen helt ohypokondrisk men om du redan går hos psykolog, så kanske du ska fråga dig hur givande era samtal är eller om en annan psykolog skulle vara bra. Typ. hoppas du hittar någon form av rätsida på det där iaf!

Gött att vara helt ohypokondrisk.. Jag har en väldigt bra psykolog, men jag hinner ikapp med tankarna hela tiden. Ja det hoppas jag med!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Om du engagerar dig i något får du kanske mindre tid över att känna efter sjukdomssymptom?

Jag brukar aldrig känna av det när jag skrattar och är med människor som får mig att må bra. Men det är som värst när jag ska sova, kan få riktig panik då.


   
SvaraCitera
mynona

puckly:

Jag brukar aldrig känna av det när jag skrattar och är med människor som får mig att må bra. Men det är som värst när jag ska sova, kan få riktig panik då.

Ja, då låter det som om det iaf kan mildras om du helt enkelt skaffade dig något intresse med mål som du kunde gå upp i. Det kan väl vara vad som helst, men om du har svårt når du ska sova, kanske det vore bra med någon idrott? Då kommer du att vara så trött när du går och sover att du faktiskt somnar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Ja, då låter det som om det iaf kan mildras om du helt enkelt skaffade dig något intresse med mål som du kunde gå upp i. Det kan väl vara vad som helst, men om du har svårt når du ska sova, kanske det vore bra med någon idrott? Då kommer du att vara så trött när du går och sover att du faktiskt somnar.

Har aldrig fått det förslaget tidigare, trots att jag har en psykolog. Tack så väldigt mycket!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håller med Mynona i att du kanske ska hitta någonting att engagera dig i, som kan fylla ditt sinne med bra saker.
Kan också vara lite nojig ibland. Hjälper att prata om sådant och bli lugnad av andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Håller med Mynona i att du kanske ska hitta någonting att engagera dig i, som kan fylla ditt sinne med bra saker. Kan också vara lite nojig ibland. Hjälper att prata om sådant och bli lugnad av andra.

Jaa, kommer nog leta reda på någonting jag fastnar för.
Mm, det är väldigt jobbigt att gå och tänka på det.. Och det blir ju inte bättre av att läsa på internet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

puckly:

Och det blir ju inte bättre av att läsa på internet.

Det blir det verkligen inte! Uppsamlingsplats för alla nojiga hypokondriker och låtsasläkare. Gör inte det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det blir det verkligen inte! Uppsamlingsplats för alla nojiga hypokondriker och låtsasläkare. Gör inte det!

Haha exakt.. Har kommit fram till att enda gången jag ska in akut nånstans är när jag mår riktigt dåligt.. Du ska bara se min historik, helt sjukt är det..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

puckly:

Haha exakt.. Har kommit fram till att enda gången jag ska in akut nånstans är när jag mår riktigt dåligt.. Du ska bara se min historik, helt sjukt är det..

Ja bra. Överlag så skulle nog många som uppsöker akuter klara sig alldeles utmärkt hemma också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo ja, det har du rätt i. Vi människor är bortskämda, vi klarar oss inte själva längre.


   
SvaraCitera
mynona

puckly:

Har aldrig fått det förslaget tidigare, trots att jag har en psykolog. Tack så väldigt mycket!

Varsågod. Då är det enda som återstår att välja! där fick du redan nu något annat att tänka på!


   
SvaraCitera