Aviseringar
Rensa alla

Någon mer än jag som är ensam HELA TIDEN?


Ämnesstartare

Någon som har det lika illa/bra (beroende på hur man ser på det) som jag? Har inte umgåtts med mina gamla vänner på över 2 år, har varit helt ensam under den här tiden, förutom då jag är i skolan, då.

Vad gör ni för att förhindra att ni skulle dö av uttråkning om dagarna? Gör ni som jag, att ni spenderar all er lediga vakna tid framför datorn, och surfar runt på olika meningslösa hemsidor, kollar på meningslösa filmer eller har meningslösa konversationer med folk du aldrig ens har träffat, eller kommer att träffa, bara för att få tiden att gå och hoppas på att något intressant kommer hända imorgon - vilket det aldrig gör?

Behöver något som kan hålla mig sysselsatt! Nämn inte datorspel, har nog spelat alla datorspel som man någonsin skulle kunna spela, men jag finner aldrig någon av dom intressanta nog att lägga ner någon energi på. Ogillar oftast att titta på filmer också, så nämn helst inte sådana heller. Jag älskar dock serier, men jag utmanar er att föreslå en serie för mig som jag inte redan har sett eller håller på att titta på!


   
Citera

pluggar du inte?


   
SvaraCitera

Vad sägs om att träffa några av de du pratar med på internet? Har fått många nya vänner genom UM och andra forum. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

helutuhle:

pluggar du inte?

Jo det gör jag, jag fick två jävligt bra vänner första året (går tvåan nu), men båda bytte skola efter ettan, och vi har nästan tappat kontakten helt nu.

respons:

Vad sägs om att träffa några av de du pratar med på internet? Har fått många nya vänner genom UM och andra forum.

De flesta jag snackar med på internet är enligt mig inte intressanta personer alls, snackar bara med dessa personer för att jag saknar mänsklig kontakt när jag knappt träffar någon annan om dagarna.


   
SvaraCitera

snabbdullah:

Jo det gör jag, jag fick två jävligt bra vänner första året (går tvåan nu), men båda bytte skola efter ettan, och vi har nästan tappat kontakten helt nu.

kan inte du också byta? annars kan du ju återuppta kontakten. de skulle säkert bli glada.


   
SvaraCitera

ja förutom på arbetet. börjar dock inse att det finns en hel del fördelar på gott och ont att aldrig behöva koma överens med någon annan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

helutuhle:

kan inte du också byta? annars kan du ju återuppta kontakten. de skulle säkert bli glada.

Orkar inte gå ett år till (kanske blir två år till om jag byter nu). Gör hellre klart de här 1½ åren som är kvar och flyttar till nån ny stad och börjar på nån högskola eller universitet och hoppas på bättre lycka på kompisfronten där.

OF 5:

ja förutom på arbetet. börjar dock inse att det finns en hel del fördelar på gott och ont att aldrig behöva koma överens med någon annan.

Kände likadant i början, men efter någon månad så blir man galen på det. Förut när jag hade många vänner och umgicks med dessa nästan hela tiden så älskade jag att få vara ensam och bara sitta framför min dator någon kväll. Nu är det helt tvärt om.


   
SvaraCitera

snabbdullah:

Orkar inte gå ett år till (kanske blir två år till om jag byter nu). Gör hellre klart de här 1½ åren som är kvar och flyttar till nån ny stad och börjar på nån högskola eller universitet och hoppas på bättre lycka på kompisfronten där.

ja. det låter som en bra plan.
jag vet inte riktigt vad jag kan ge för tips pga jag föredrar oftast mitt egna sällskap än andras. folk är ändå oftast jäkligt tråkiga


   
SvaraCitera

Själv känner jag mig aldrig så ensam som när jag är med massa folk.... ajaja,
annars är det väl bara ragga upp nån stackare någonstans? um? skaffa någon hobby/intresse? testa att sluta sitta klaga om hur ensam du är och verkligen göra något åt det? [wink] Möjligheterna är oooändliga om du bara använder fantasin lite. Lycka till med jaket efter bromance. [blush]


   
SvaraCitera

Ja.

snabbdullah:

Gör ni som jag, att ni spenderar all er lediga vakna tid framför datorn, och surfar runt på olika meningslösa hemsidor, kollar på meningslösa filmer eller har meningslösa konversationer med folk du aldrig ens har träffat, eller kommer att träffa, bara för att få tiden att gå och hoppas på att något intressant kommer hända imorgon - vilket det aldrig gör?

Ungefär så.


   
SvaraCitera

um-träff

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Babydoll:

annars är det väl bara ragga upp nån stackare någonstans? um?

går det?[confused][chocked]


   
SvaraCitera

helutuhle:

jag vet inte riktigt vad jag kan ge för tips pga jag föredrar oftast mitt egna sällskap än andras. folk är ändå oftast jäkligt tråkiga

helutuhle:

true story

annars är mitt tips att umgås med personer även om du kanske inte tycker att de är jätteintressanta. så länge du inte irriterar dig så mycket på dem brukar det gå; man tycker om de flesta med tiden och då båda parter utvecklas så får man mer och mer gemensamt allt eftersom.


   
SvaraCitera

gossip girl är väldigt bra. handlingarna är numera ganska dålig, men finns ingen serie med bättre karaktärer

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

lol har pluggat så mkt att jag skrev handlingarna istället för handlingen haha


   
SvaraCitera

soimpolite:

gossip girl


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Babydoll:

testa att sluta sitta klaga om hur ensam du är och verkligen göra något åt det

Det var inte meningen att det skulle vara någon snyfttråd där jag skriver om hur jobbigt jag har det och vilken otur jag alltid har. Det jag ville ha ut från tråden var tips på saker jag kan göra för att fördriva tiden, och att höra om det är någon i samma sits som jag, hur dom upplever det och deras tankar kring det hela.

iosib:

annars är mitt tips att umgås med personer även om du kanske inte tycker att de är jätteintressanta. så länge du inte irriterar dig så mycket på dem brukar det gå; man tycker om de flesta med tiden och då båda parter utvecklas så får man mer och mer gemensamt allt eftersom.

Saken är att jag går i en klass som är uppdelad i två block kan man säga - ena blocket är de som spenderar all sin tid vid diverse datorspel, och andra blocket är de "coola" som super och tjuvröker varje helg. Jag känner inte att jag passar in i någon av dom, och har därför inte fått några nära vänner efter dom två personerna som jag skrev om förut bytte skola.

soimpolite:

gossip girl är väldigt bra. handlingarna är numera ganska dålig, men finns ingen serie med bättre karaktärer

Har sett nåt avsnitt på TV, dock inget som faller mig i smaken.


   
SvaraCitera