Aviseringar
Rensa alla

Någon mer än jag som är ensam HELA TIDEN?


snabbdullah:

Jag älskar dock serier, men jag utmanar er att föreslå en serie för mig som jag inte redan har sett eller håller på att titta på!

The Walking Dead har varit rätt okej hittills. Sett den?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Proteus:

The Walking Dead har varit rätt okej hittills. Sett den?

Den har jag missat, ska tanka några avsnitt. Tack 🙂


   
SvaraCitera

snabbdullah:

men jag utmanar er att föreslå en serie för mig som jag inte redan har sett eller håller på att titta på!

The Mighty Boosh, Flight of the Conchords, The Office (UK), Oz m.fl. bör hålla dig underhållen i vinter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

The Mighty Boosh, Flight of the Conchords, The Office (UK), Oz m.fl. bör hålla dig underhållen i vinter.

Ska titta närmare på The Might Boosh. Har sett FotC, Office UK samt Oz, alla mycket bra serier 🙂


   
SvaraCitera

snabbdullah:

all er lediga vakna tid framför datorn

me in seven words[cry]


   
SvaraCitera

snabbdullah:

Saken är att jag går i en klass som är uppdelad i två block kan man säga - ena blocket är de som spenderar all sin tid vid diverse datorspel, och andra blocket är de "coola" som super och tjuvröker varje helg.

människor har fler dimensioner än så. ifall du hittar några jämlikar, oberoende av vilken "gängtillhörighet" de har, så kan ni säkert hitta på något annat tillsammans. fast det är förstås en långsam process.

de jag umgås med är mestadels spelnördar, vilket jag inte är, men de är ju så mycket mer än bara spelnördar. det enda tillfället jag verkligen inte kan umgås med dem är när de ska lan:a.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

människor har fler dimensioner än så. ifall du hittar några jämlikar, oberoende av vilken "gängtillhörighet" de har, så kan ni säkert hitta på något annat tillsammans. fast det är förstås en långsam process.

Det har du helt och hållet rätt i. Problemet är dock att ingen verkar vilja "släppa in mig", eller hur man ska säga, på grund av att jag antingen inte är tillräckligt intresserad utav datorspel, eller tillräckligt intresserad utav att festa och vara tuff. Jag har hamnat i någon slags gråzon i mitten. De båda grupperna är ganska tighta med varandra, det är nästan som att det är bestämt att det ska vara som det är nu och det får inte ändras. Svårt att förklara, men jag hoppas du förstår...


   
SvaraCitera

Skaffa flickvän?


   
SvaraCitera

snabbdullah:

Svårt att förklara, men jag hoppas du förstår...

ah, jo. jag förstår. så var det för mig på högstadiet, men jag trodde att sådant beteende släppte till gymnasiet. det är väldigt frustrerande när det är på det viset.

jag hade spenderat tiden med att lära mig göra något nytt eller förfina vissa färdigheter jag har. personligen tycker jag om att teckna och att arbeta i trä och ifall jag hade tid till det hade jag försökt göra det så mycket som möjlig. nu har jag egentligen tid till det, men min hjärna är för upptagen med att hjälpa mig prokrastinera för att orka koncentrera sig något annat.

annars är det trevligt att komplementera kunskaperna man får i skolan med självstudier i vilket ämne du nu är intresserad av. psykologi och politisk filosofi är två exempel på ämnen som du skulle kunna spendera en livstid med att försöka greppa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lilla Lady:

Skaffa flickvän?

Det är få tjejer som jag finner intressanta, och de få som jag har haft kontakt med på något sätt har i slutändan inte varit intresserade av mig trots allt, verkar det som... Det är svårt att träffa någon på internet och få det att gå vidare till att träffas på riktigt. Har endast hänt med en tjej att vi har träffats på riktigt efter att ha snackat på internet, och det kan jag inte påstå att det var speciellt lyckat.

iosib:

annars är det trevligt att komplementera kunskaperna man får i skolan med självstudier i vilket ämne du nu är intresserad av

Behöver egentligen plugga hemma för att hinna med, ligger lite efter, men jag har svårt för att sätta mig ner och verkligen göra det...


   
SvaraCitera

Är nog inte mycket till hjälp, men typ lika för mig... Fast jag har bytt gymnasie engång och går med dem som är flera år mindre nu, så är också rätt "ensam" i alla fall nu när mina gammla klasskompisar har flyttat och jobbar/pluggar runt över hela sverige...

Vad man kan göra är rätt svårt att ge tips på, skulle rekommenderat filmer om du inte skulle skrivit det du gjorde 😛

Har inte läst alla inlägg ovanför, men försök plugga på lite och satsa på bra betyg eller vad du nu pluggar med. Vet inte heller om du är ute att hitta nya vänner men det kan du ju försöka på även kanske tjej. (Personligen orkar jag inte detta, tycker de flesta känns meningslösa och har tråkiga personligheter.) En till sak är att börja röra dig lite, börja typ sporta om du nu inte håller på med det, ta på dig ett par skidor och träna, alt. spring eller liknande. Och låt bli gymmet [party]

Du kan även plugga och försöka ta körkort om du nu inte har det. Eller kanske PPL om du har mycket pengar [bigcheers]

Du kan se bästa serien LOST...

Du kan lära dig programmera html, css, php etc. Kanske c++? Och tjäna mycccket pengar 🙂

Svårt att hjälpa vet inte riktigt hur din personlighet ser ut...

Men som sagt så är du inte ensam, dock umgås jag med någon kompis på varannan/tredje helg. Dock kan jag besöka och umgås med flera om jag vill - när jag vill, men som sagt är alla tråkiga och super varje helg...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fyfan, jag mår så jävla dåligt! Kommer väl förmodligen låta som nått uppmärksamhetssökande fjortisemo nu men...

Har inga vänner, har ingen hobby, har inget liv. Det känner helt jävla värdelöst att bara sitta hemma varje dag och bara stirra på den här satans datorskärmen - något som jag inte ens tycker är intressant längre. Jag gör det bara för att få tiden att gå. Det känns som att jag slösar bort min ungdom!

Varför kan inte jag få ha det lika bra som alla andra? Att ha nån att umgås med - en riktig fysisk människa, få gå på fester, få göra massa roliga saker på fritiden.

Ja, jag skulle kunna plugga och höja mina betyg för att efter gymnasiet börja plugga på nån högskola och träffa nytt folk därigenom, men jag orkar inte! Jag har ingen motivation till att göra någonting alls längre. Jag sitter vid min jävla dator och tänker "om jag bara får den här dagen att gå, så kanske det händer nåt nytt och spännande imorgon!". Inte fan händer det nåt nytt imorgon!

Har funderat på att försöka ta upp kontakten med några gamla kompisar från 9an. Jag slutade umgås med dom för kanske 2½ år sen, jag var så jävla dum!

Då älskade jag att få sitta ifred vid min dator och spela datorspel. Jag kunde göra det hur länge som helst utan att tröttna på det. Jag började prioritera datorn framför kompisarna, jag tog dom för givet helt enkelt, och till slut så slutade jag umgås med dom helt och hållet.

Nu är det givetvis tvärt om. Jag skulle göra vad som helst för att få umgås med mina gamla vänner - eller vem som helst för den delen - istället för att sitta vid datorn. Även fast jag inte tycker att dessa personer är speciellt intressanta...

Hur ska jag försöka ta kontakt med dom igen? Har dom givetvis på msn, och har fortfarande kvar några nummer. Vad jag ska säga? Vad ska jag föreslå att vi ska göra? Bör tilläggas att jag faktiskt försökte pusha en av dessa kompisar, en kille som jag bott ett hus ifrån sen jag var 5 år gammal, att hänga med på bio eller någonting utan resultat. Detta var förra året.

Hur ska man tänka för att ta sig igenom såna här dagar, där allt bara känns skit och det enda man vill göra är att skjuta skallen av sig? Det känns inte som att det kommer bli något bättre i framtiden heller. Man har sån jävla press på sig känns det som! Man ska ha bra betyg, man ska ha många vänner, vara social och glad hela tiden, sen ska man skaffa ett bra jobb, en flickvän/sambo/fru, barn och hela jävla spektaklet! Jag har inget som driver mig framåt längre!

Jag blir fan galen! Mina föräldrar tjatade på mig förut, när jag fortfarande hade kompisar kvar, att jag skulle slita mig från datorn och gå ut. Varför kunde jag inte bara lyssnat på dom?! Då skulle all den här skiten aldrig hänt. Orkar fan inte längre!

Blev säkert jävligt luddigt, jag låter som sagt med stor sannolikhet som ett uppmärksamhetssökande emo, men jag var tvungen att skriva av mig!

Tack och adjö


   
SvaraCitera

snabbdullah:

Hur ska jag försöka ta kontakt med dom igen? Har dom givetvis på msn, och har fortfarande kvar några nummer. Vad jag ska säga? Vad ska jag föreslå att vi ska göra?

Börja lite lätt. Du behöver ju inte flyga på dem och föreslå att ni ska träffas direkt. Börja småprata lite över msn igen och se hur det känns. Sen efter att ha hållit kontakten ett tag så kommer det förhoppningsvis av sig själv. Sen vad ni ska göra vet inte jag, vad brukade ni göra när ni umgicks tidigare? Ut och ta en promenad ihop eller nåt!


   
SvaraCitera

snabbdullah:

Varför kan inte jag få ha det lika bra som alla andra?

sådär tänker väl alla mer eller mindre, men "alla andra" har det oftast inte så himla bra


   
SvaraCitera

snabbdullah:

har i slutändan inte varit intresserade av mig trots allt, verkar det som...

Joo!!! Jag är bara lite som jag är
jag tycker du är en fin människa, hundra kramar[love]

snabbdullah:

Har endast hänt med en tjej att vi har träffats på riktigt

!!!
2 gånger! under samma halvtimme!!! Minst en tredje gång ska vi också fixa


   
SvaraCitera