Aviseringar
Rensa alla

Någon mer som har iller?


Jag vill ha en vit iller men skulle nog aldrig orka med allt som det innebär. Men det vore vackert, en vit, len iller. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stackarsfilur:

Inte dom som är typ farliga och bits och så?

Det är en uppfostings fråga. De flesta som blir rätt uppfostade bits inte- sen bberor det på ägaren var ägaren satt gränsen när det gäller bitandet. Min bits i mellan åt vid lek, men det är för att jag tycker det är okej då illrar leker med munnen och inte som ex katter som leker med tassarna. Många har haft den inställningen att illrar bits och luktar illa, men när de fått sett min så har de ändrat uppfattning om att alla illrar är såna som bara bits och så.


   
SvaraCitera

Zandra_K:

Min bits i mellan åt vid lek, men det är för att jag tycker det är okej då illrar leker med munnen och inte som ex katter som leker med tassarna

Låter fortfarande farligt [blush]


   
SvaraCitera

Jag vill [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stackarsfilur:

Låter fortfarande farligt

Nej då, som sagt så envishet och bra uppfostran så blir de mysiga husdjur. Visst händer det olyckor, men det kan det ju hända med vilket djur som helst. Jag har råkat fått mej ett ordenligt bett i läppen som nu är ett fint ärr- men det var missförstånd när vi hade lekt (jag ville efteråt ha en puss vilket jag brukar få av henne, men hon trodde vi lekte fortfarande). Men hästar kan sparkas väldigt illa- till och med ge dödliga sparka, hundar kan bitas bra illa dom också och katter går först och främst emot ögonen om de skulle känna sej hotade. Så alla djur kan göra oss illa vid olyckor. Så illrar är inte värre än andra djur.


   
SvaraCitera

Zandra_K:

Så alla djur kan göra oss illa vid olyckor. Så illrar är inte värre än andra djur.

Hmm, antar att lösningen är att inte ha nåt djur alls [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stackarsfilur:

Hmm, antar att lösningen är att inte ha nåt djur alls

Ja om man inte vill bli skadad av ett djur så är det bäst att inte ha något alls.[smile] Men jag skulle inte kunna vara utan djur, men vet också då att olyckor händer. Men med iller hänger det mycket på uppfostran för att minska olyckor ordentlig, en ouppfostad blir olyckorna fler.


   
SvaraCitera

Inte du igen..

OnT: Nej


   
SvaraCitera

Illrar är så söta. Men nej, jag har ingen.


   
SvaraCitera

nej, dem är läskiga. Jag skulle vilja ha en, men vågar inte x( Jag har en katt ist.


   
SvaraCitera

Läste någonstans att "Bort, min iller sover alltid på den där kudden" är en av de mest förstörande grejerna man kan säga under samlag.


   
SvaraCitera

Zandra_K:

och inte som ex katter som leker med tassarna.

min ena använder tänderna, bakbenen till o sparka mig och dom där fram till o rivas. han är dessutom en som tar ekorrar och andra saker, äkta jägare de där [shake]

min andra bara nafsar lite sen blir hon rädd o lägger öronen bakåt för hon vet att hon gjort fel, sen klappar man henne lite igen så blir hon glad igen o börjar spinna som en dåre, och sätter klorna i mig igen (trampar) [tired][bigsmile]


   
SvaraCitera

Skulle vilja ha en i framtiden.

Vad innebär det? Skötsel osv..


   
SvaraCitera
zIGGE

lemuu:

min ena använder tänderna, bakbenen till o sparka mig och dom där fram till o rivas

Du ser ut att behöva disciplin, så han disciplinerar dig.


   
SvaraCitera

Nej har inte.
Men skulle inte vilja ha någon heller


   
SvaraCitera