Aviseringar
Rensa alla

Någon som är bra på photoshop?


Ämnesstartare

Tyrael:

blev bra

Tackar. [smile]


   
SvaraCitera
Tyrael

Naib:

Tackar. [smile]

asså det är meningen att du ska göra läxan själv din noob


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

asså det är meningen att du ska göra läxan själv din noob

Varför lägger du då upp en lösning åt grabben? D:


   
SvaraCitera
Tyrael

Gentlemen:

Varför lägger du då upp en lösning åt grabben? D:

För att han ska lära sig hur det ska se ut inte som hans noobiga del alltså
aja är glad att jag inte gjorde båda åt honom
om han lämnar in den andra lär han ju se ut som en general retard hahahahaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Här finns en photoshop guide.


   
SvaraCitera

Åtta:

Använd kloningsverktyget till det första. Den andra uppgiften är det ju bara att kopiera bilden till ett nytt lager, göra den gråskalig och sedan lägga en lagermask så att trädet får sina färger tillbaka.

Lyssna på denna man, han är klok.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tänker bumpa denna tråden lite, eftersom det tas upp en hel del saker som jag själv vill lära mig

Åtta:

göra den gråskalig och sedan lägga en lagermask så att trädet får sina färger tillbaka.

lagermask, vad kan det tänkas heta på engelska? och i vilken meny hittar man det?


   
SvaraCitera

resume:

lagermask, vad kan det tänkas heta på engelska?

Layer Mask


   
SvaraCitera
Åtta

resume:

lagermask, vad kan det tänkas heta på engelska?

Layer mask. Finns i lager-grejen. Ikonen ser ut som en yin-yang-symbol, om jag inte missminner mig. Du kan nog t.o.m. högerklicka på valfritt lager och välja "add layer mask".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Layer mask. Finns i lager-grejen. Ikonen ser ut som en yin-yang-symbol, om jag inte missminner mig. Du kan nog t.o.m. högerklicka på valfritt lager och välja "add layer mask".

aah men nu kommer lilla kruxet med, vad gör man med lagermasken?
vad använder man för att markera det område man vill ska behålla/få tillbaka sin orginalfärg?


   
SvaraCitera
Åtta

resume:

aah men nu kommer lilla kruxet med, vad gör man med lagermasken?

Du har inte provat att googla? [zzz]

En lagermask används till att dölja/visa delar av ett lager. Så i det här fallet bör du ha två identiska lager. Det undre ska vara i färg, och det övre ska vara svartvitt. Du lägger sedan en lagermask på det svartvita lagret, och målar med svart färg på lagermasken för att dölja de bitarna av lagret. Det är som att sudda, fast icke-destruktivt, eftersom du när som helst kan få tillbaka det du dolt, genom att rita med vitt istället.

Du behöver självklart inte använda svart eller vitt. Grått ger t.ex. en opacitet på ungefär 50%.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Du har inte provat att googla?

självklart har jag provat det, hade google varit det bästa alternativet hade inte photoshoptrådar funnits. det är trots allt lättast att förstå när man får ett direktsvar på svenska


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera