Aviseringar
Rensa alla

Någon som är haj på datateknik?


Ämnesstartare

Jag måste uppdatera min stationära dators grafikdrivrutiner men jag har aldrig sysslat med drivrutiner förut Förvirrad
Jag har läst på nätet och de har skrivit att man kan installera vilka drivrutiner som helst ifrån skaparna. Men jag vet att mycket kan paja om man gör fel. Så om någon är bra på sånt här så... hjälp gärna! Mycket glad

"Your video device Is not compatible"
"Your device Is not compatible"

Använder: Windows 7 (fejk) version.
Grafikkort: NVIDIA GeForce 8400 GS

  1. Fungerar som de sa att man kan använda vilka senaste drivrutinerna som helst ifrån skaparna?

  2.  Hur gör man?  Vet att man ska gå in på "Enhetshanteraren" -> "Bildskärmskort" -> "Drivrutin" -> "Uppdatera Drivrutin" eller är jag helt ute o seglar? Sen så hittar den drivrutinen automatiskt på datorn bara att jag har den nerladdad eller måste jag lägga den någonstans?

 3.  Om jag väljer att inte uppdatera, går datorn och grafiken mycket segare och sämre eller finns det större risker som att delar i datorn pajar?


   
Citera
Ämnesetiketter

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De inställningarna här? 
Men är inte "Notebook" för LapTops?
1233.png

12334.png


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blåbärt:
http://www.nvidia.com/content/DriverDownload-March2009/confirmation.php?url=/Windows/337.88/337.88-desktop-win8-win7-winvista-32bit-english-whql.exe〈=us&type=GeForce

Denna ska du ha

Och hur gör jag för att fixa in den? Ska man bara ladda ner och sen klicka på Uppdater Drivrutin i "Enhetshanteraren"? Eller måste man fixa sånt manuellt o typ installera ned nedladdade filen?


   
SvaraCitera

Väl geforce i den första
Geforce 8 series i andra
Geforce 8400 GS i tredje
win7 32 
english

sen laddar du ned och kör det programmet som du får så installerar den drivrutinerna åt dig Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blåbärt:
Väl geforce i den första
Geforce 8 series i andra
Geforce 8400 GS i tredje
win7 32 
english

sen laddar du ned och kör det programmet som du får så installerar den drivrutinerna åt dig Glad

Tack! ska fixa det nu Glad Men antar att jag ska välja 64 om det är det jag har.


   
SvaraCitera

ja. 32 brukar bara fungera på allt så är man osäker tar man den. Men du har ju lite koll iallafall! bra det Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OFFT: hur fungerar w7 fejk? Stöter du på problem ibland?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
OFFT: hur fungerar w7 fejk? Stöter du på problem ibland?

Det var min syrras pojkväns dator som han inte hade rediga Windows på men vad jag märkt så fungerar det rätt bra. Dock så tror jag inte att man kan installera alla nya Windows uppdateringar Förvirrad Och det är juh rätt surt.
  Men tyvärr vet jag inte hur han gjorde för att fixa det Galen Windows kostar runt 800 kronor förövrigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie:

Det var min syrras pojkväns dator som han inte hade rediga Windows på men vad jag märkt så fungerar det rätt bra. Dock så tror jag inte att man kan installera alla nya Windows uppdateringar Förvirrad Och det är juh rätt surt.
  Men tyvärr vet jag inte hur han gjorde för att fixa det Galen Windows kostar runt 800 kronor förövrigt.

jo jag köpte en w7 premium edition retail typ 2010 för omkring 2k ngnting, ganska dyrt, men smidigt! Ringer bara microsoft när licensnycklarna tar slut, och får 3 nya gratis 🙂 så går i princip att installera på hur många datorer som helst.. 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

jo jag köpte en w7 premium edition retail typ 2010 för omkring 2k ngnting, ganska dyrt, men smidigt! Ringer bara microsoft när licensnycklarna tar slut, och får 3 nya gratis 🙂 så går i princip att installera på hur många datorer som helst.. 😉

Ge mig en! Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

2000 kronor är sablans dyrt förövrigt Förvirrad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie:

Ge mig en! Mycket glad

De lär ju dock märka tkr man om flera datorer är uppkopplade via samma licens, enligt regel tillåter de bara folk att köra licenserna aktivt på en dator åt gången. Rodnar

Xuzkie:
2000 kronor är sablans dyrt förövrigt Förvirrad

Ja, jag vet... Men såg inget bättre alt. Ville inte stöta på massa onödiga problem osv 


   
SvaraCitera