Aviseringar
Rensa alla

Någon som bor i Uppsala?


Ämnesstartare

Har nämligen bokat uppkörning där för imorgon, och undrar därför var Gimogatan 2 ligger? Är det enkelt att ta sig dit med bil? Undrar även om någon vet hur lätt/svårt det är att bli godkänd där osv? Bor nämligen i Upplands Väsby och har aldrig kört där förut.. Tacksam för svar. Glad


   
Citera

https://maps.google.se/maps?q=Gimogatan+2+Uppsala&hl=sv&sll=58.201057,12.839673&sspn=3.254322,10.821533&hnear=Gimogatan+2,+752+28+Uppsala&t=m&z=15

Bor ej där. Är nog liknande som andra städer! Beror mycket på (finner ej ordet) "läraren" som du kör med!
Jag hade en bra jävel. Vi tjöta NHL hela tiden typ. Klara på första!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, jag sökte på google maps! Är ändå lite nojig över att inte hitta haha. Men tack så mycket!

Duktig du är! Jag klarade tyvärr inte på första, men så kan det va Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvan: (finner ej ordet)

Hmm.. inspektören? Söt 


   
SvaraCitera

Caroline123: Hmm.. inspektören? Söt

Ja, personen som sitter bredvid iaf! Mycket glad

Nej, men uppkörning är inget problem. Tro på dig själv och kör lungt bara. Överdriv spegeltittande, gärna så det verkligen syns att du tittar också. Kolla över axel innan sväng.. Detta hade jag i tanken för det var lätt att glömma - för mig iaf.


   
SvaraCitera

Caroline123: Duktig du är! Jag klarade tyvärr inte på första, men så kan det va Glad

Eeh! Det spelar ingen roll ju! Solen gick upp på morgonen därpå ändå! Skål

Bara köra tills man klarar det!


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvan: Nej, men uppkörning är inget problem. Tro på dig själv och kör lungt bara. Överdriv spegeltittande, gärna så det verkligen syns att du tittar också. Kolla över axel innan sväng.. Detta hade jag i tanken för det var lätt att glömma - för mig iaf.

Tack för alla tips! Jag har dock aldrig kört i Uppsala, och har bara varit där ett fåtal gånger så är extra viktigt med uppmärksamheten antar jag.. Det jag har svårt med är döda vinkeln. Ska man kolla det vid vänstersvängar och när man byter körfält på motorvägen osv? Man ser ju inte särskilt mycket..

Gruvan: Ja, personen som sitter bredvid iaf!

Mycket glad


   
SvaraCitera

Caroline123: Ska man kolla det vid vänstersvängar och när man byter körfält på motorvägen osv?

Körfältsbyte ska man kolla vet jag! Viktigt som fan på Motorväg, går snabbt där. Vänstersväng kommer jag ej ihåg, så vågar inte svara på det. Men man ju kolla i vilket fall! Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvan: Bara köra tills man klarar det!

Ja precis! Men min teoritid går ut den 20 augusti. Vore så surt att göra om den, minns inte så mycket, så hoppas verkligen att jag fixar det innan.

Gruvan: Vettefan varför den inte vill bli "blå" men det går nog kopiera.

Hahaha nej vad snällt, tack!


   
SvaraCitera

Caroline123: Ja precis! Men min teoritid går ut den 20 augusti. Vore så surt att göra om den, minns inte så mycket, så hoppas verkligen att jag fixar det innan.

Det går nog galant! Skål Lycka till!

Caroline123: Hahaha nej vad snällt, tack!

(Går ju skriva din gata för att få det mer exakt ;))


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvan: Körfältsbyte ska man kolla vet jag! Viktigt som fan på Motorväg, går snabbt där. Vänstersväng kommer jag ej ihåg, så vågar inte svara på det. Men man ju kolla i vilket fall!

Ahhh tack! Min pappa säger att man inte ska kolla döda vinkeln åt vänster på motorväg eftersom bilen kan svaja för att det går fort. Men min syster säger att man absolut ska det eftersom hon en gång höll på att bli påkörd för att hon inte gjorde det. Men aja, kuggas nog inte p.g.a. i alla fall. Blev dock tillsagd av inspektören att jag kollade döda vinkeln för många gånger när det var onödigt, vilket jag hålla med om nu såhär i efterhand..


   
SvaraCitera

Caroline123:

Ahhh tack! Min pappa säger att man inte ska kolla döda vinkeln åt vänster på motorväg eftersom bilen kan svaja för att det går fort. Men min syster säger att man absolut ska det eftersom hon en gång höll på att bli påkörd för att hon inte gjorde det. Men aja, kuggas nog inte p.g.a. i alla fall. Blev dock tillsagd av inspektören att jag kollade döda vinkeln för många gånger när det var onödigt, vilket jag hålla med om nu såhär i efterhand..

Okej, vet inte vad som är sant som sagt ang. checkning av döda vinkeln på motorväg, fast jag minns att jag gjorde det och det gick bra! Skål


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvan: Det går nog galant! Lycka till!

Tack så mycket! Söt Men ingen press!!!!! för det sabbar för mig.. Shockerad

Gruvan: (Går ju skriva din gata för att få det mer exakt ;))

Hahah! Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvan: fast jag minns att jag gjorde det och det gick bra!

Då gör jag också det, wiho Glatt skålande


   
SvaraCitera