Aviseringar
Rensa alla

Någon som haft halsbränna?


Ämnesstartare

Funderar på om jag håller på att utveckla något sådant, så om någon haft det kan de ju gärna få beskriva hur det kändes osv.

Har ej ont el så, men känner som en "varm och obehaglig" känsla, mestadels efter att jag ätit el druckit vissa saker (kände särskilt av det efter att jag drack rödvin), undrar om detta på något vis skulle kunna vara ett förstadie till halsbränna? Eller vad det annars skulle kunna vara?

Nä, jag vet att ni inte är utbildade läkare osv osv, men eftersom jag inte lider (än sålänge) känns det rätt meningslöst att hålla på och krångla med sjukvårdsupplysningen och sådant. tror knappast att jag fått något livshotande så att säga.


   
Citera

Vem har aldrig haft halsbränna? [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rafflesia:

Vem har aldrig haft halsbränna? [surprised]

tror aldrig jag haft det förut[blush]

Dold text: om jag har det nu ens..?


   
SvaraCitera

aa, d sög.


   
SvaraCitera

Halsbränna och sura uppstötningar är hyffsat vanligt. Man kan ta lite samarin om man vill det men det bästa botemedlet är popcorn har jag märkt. Funkar ypperligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hemlig:

aa, d sög.

Charley Day:

Halsbränna och sura uppstötningar är hyffsat vanligt. Man kan ta lite samarin om man vill det men det bästa botemedlet är popcorn har jag märkt. Funkar ypperligt.

behöver mer information!!! har ej ont, det är bara typ.. som en "varm klump" i halsen [shake] har inga uppstötningar heller


   
SvaraCitera

mjölk


   
SvaraCitera

alltså halsbränna känns typ inte som en varm klump, låter mer som halsfluss. Halsbränna bränner till då och då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hemlig:

alltså halsbränna känns typ inte som en varm klump, låter mer som halsfluss. Halsbränna bränner till då och då.

fast har inte ont i halsen[shake] så det är konstigt...

passaro:

mjölk

får väl prova...[crazy]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

fast har inte ont i halsen så det är konstigt...

Okej fattar ingenting :S


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

behöver mer information!!! har ej ont, det är bara typ.. som en "varm klump" i halsen [shake] har inga uppstötningar heller

Halsbränna så känns det i hela matstrupen upp är min erfaren het. Kan bränna till lite som sagt innan och ge en smått obehaglig känsla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hemlig:

Okej fattar ingenting :S

är bara varmt och känns obehagligt typ

Charley Day:

Halsbränna så känns det i hela matstrupen upp är min erfaren het. Kan bränna till lite som sagt innan och ge en smått obehaglig känsla.

hmm, får väl vänta ngn dag och se vad som händer


   
SvaraCitera

Fått någon sur uppstötning någon gång, om detta är synonymt med halsbränna så har jag väl haft det någon gång [cute]


   
SvaraCitera
ohjens

Låter som halsbränna ja. liksom surt, så att det nåstan gör ont i hm(mellan magen och svalget) när du ätit eller druckit? Testa Novalucol, finns receptfritt på apoteket. Effekt inom några minuter 😉 kostar typ 40 spänn. Tog sånna tabletter när jag var på festival för några veckor sen (då jag hade riktigt ordentligt mycket halsbränna). Och det funkade faktiskt!! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohjens:

Låter som halsbränna ja. liksom surt, så att det nåstan gör ont i hm(mellan magen och svalget) när du ätit eller druckit?

nja, gjorde inte ont, var mest varmt, dock har det gått över nu, men tack iaf[y]


   
SvaraCitera