Aviseringar
Rensa alla

Någon som har gått Scenisk Gestaltning?


Ämnesstartare

Och vad tyckte du om kursen? Jag funderar på att välja kursen som i-val till trean, jag vill lära mig uttrycka känslor bättre, få bättre självkänsla och hela drattan. Du som har gått kursen, vad lärde du dig? Vad tror du jag kan lära mig?

Tackar för svar.


   
Citera
Ämnesstartare

Jag går kursen just nu.
Vi ska helt enkelt spela upp en pjäs. Så vi förbereder oss på detta hela året. Bättre självkänsla kan nog inte scenisk gestaltning ge dig, däremot kanske du lär dig uttrycka känslor bättre.

Jag tror att kursen är väldigt definierad av läraren. T ex så måste vi göra sjukt dryga övningar en tredjedel av lektionen (3 h), väldigt mycket kroppskontakt och dans och bullshit. Riktigt. Hemskt.

Så jag rekommenderar verkligen att du kollar med de som har scenisk gestaltning på din egen skola, de ger dig nog bäst svar.


   
SvaraCitera

Rulla bäckenet.


   
SvaraCitera

Tånaglar:

T ex så måste vi göra sjukt dryga övningar en tredjedel av lektionen (3 h), väldigt mycket kroppskontakt och dans och bullshit. Riktigt. Hemskt.

Det är inte någon slump att ni gör dessa och de är inte till för att plåga er. Men iom att du insåg:

Tånaglar:

däremot kanske du lär dig uttrycka känslor bättre.

Så kanske du har förstått vitsen med dessa. Eller inte. [rolleyes]

Anyways, om du är öppen för att bli öppnad, så ja då kommer du kunna få lättare att uttrycka känslor. Du kommer inte få bättre självkänsla på en gång, men är du öppen för allt i kursen, och vågar, så kommer du få ett oerhört mycket bättre självförtroende - vilket kommer leda till bättre självkänsla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Det är inte någon slump att ni gör dessa och de är inte till för att plåga er. Men iom att du insåg:

Jag förstår att det inte är till för att plåga oss och jag fattar vad de är till för men det betyder inte att det slutar vara drygt.

Jonnybravo91:

Anyways, om du är öppen för att bli öppnad, så ja då kommer du kunna få lättare att uttrycka känslor. Du kommer inte få bättre självkänsla på en gång, men är du öppen för allt i kursen, och vågar, så kommer du få ett oerhört mycket bättre självförtroende - vilket kommer leda till bättre självkänsla.

Folk är inte hippies längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Woho, tack för svaren [bigsmile]

Jonnybravo91:

Anyways, om du är öppen för att bli öppnad, så ja då kommer du kunna få lättare att uttrycka känslor. Du kommer inte få bättre självkänsla på en gång, men är du öppen för allt i kursen, och vågar, så kommer du få ett oerhört mycket bättre självförtroende - vilket kommer leda till bättre självkänsla.

Det där var precis vad jag behövde höra, för det är det jag har funderat på hurvida bra kursen kommer verka. Att vara öppen till att öppna sig är svårt, iaf för mig, men om jag växer mig in i kursen så blir det förhoppningsvis en rolig kamp att ta itu med.

Tånaglar:

Så jag rekommenderar verkligen att du kollar med de som har scenisk gestaltning på din egen skola, de ger dig nog bäst svar.

Kanske en bra idé.

Tånaglar:

Folk är inte hippies längre.

Folk är fria att göra vad dom vill, min vän.


   
SvaraCitera