Aviseringar
Rensa alla

Någon som jobbar på donken??


Ämnesstartare

När jag skulle äta på donken häromdan så såg jag att en kund fick en gratis kaffe, hörde kassörskan säga nått med att hon skulle proma (stavas?) den så det blev gratis. Är det någon som kan förklara för mej vad det betyder och om man kan göra sånt med ex glass o annat?


   
Citera

Japp, såvitt jag vet har robotar inte övertagit arbetet där än.


   
SvaraCitera

Tror det beror på vilken donken du går till. Jag jobbar på donken och vi ger till exempel gratis glass till barn. Dom flesta donken ägs av privatpersoner så det funkar olika på alla donken. Vissa kanske gör så ofta medan andra donken inte gör så alls.


   
SvaraCitera

Lill-fisen:

Jag jobbar på donken och vi ger till exempel gratis glass till barn.

Varför då, har inte deras föräldrar råd att punga ut för lite glass åt dem?

bjuder ni i samma anda hemlösa på matrester? [cute]


   
SvaraCitera

S3ON:

Varför då, har inte deras föräldrar råd att punga ut för lite glass åt dem?

Tror det är mest för att donken där jag jobbar på riktar sig ganska mycket till barn. Vi har en liten lekplats, vi håller i kalas, vi har alltid ballonger, vi har ansiktsmålning osv osv.

S3ON:

bjuder ni i samma anda hemlösa på matrester?

På grund av hälsogrejer så får vi inte spara matrester, då det bildas bakterier på gammal mat som kan göra att man blir sjuk. Inte ens vi får ta hem gammal mat på grund av detta.


   
SvaraCitera

Lill-fisen:

Tror det är mest för att donken där jag jobbar på riktar sig ganska mycket till barn. Vi har en liten lekplats, vi håller i kalas, vi har alltid ballonger, vi har ansiktsmålning osv osv.

Genialisk marknadsföring måste jag erkänna. Även om jag inte är ett stort fan av "Donken" så får dom en på kroken.


   
SvaraCitera

Kusten:

Genialisk marknadsföring måste jag erkänna. Även om jag inte är ett stort fan av "Donken" så får dom en på kroken.

Ja! Det finns ju ej många matställen där barn faktiskt kan vara barn så det är lite kul att vissa donken har sådana teman!


   
SvaraCitera