Aviseringar
Rensa alla

Någon som kan bota avundsjuka?


PeppeNilla:

Jag syftade mest på att inte lita på andra när det gäller att dom flörtar och försöker ta ens partner ifrån en

Vadå? varför bli du sur på din pojkvän om folk flörtar med honom? det är inte hans fel [shake]

PeppeNilla:

Ja, då har det gått överstyr. Det är en annan sak..

Ja, redan vid "du får inte säga så till henne/honom bla bla bla"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är svartsjuk för att innerst inne litar du inte på honom. Det är inget du kan göra nåt åt really


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ranjana:

om en kille är svartsjuk betyder att han älskar dig mycket

Nej, det betyder att han inte litar på dig och vill kontrollera dig din simpla varelse


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NUJÄVLARR:

Vadå? varför bli du sur på din pojkvän om folk flörtar med honom? det är inte hans fel

Men är du precis lika dum som du visar dig Oo' . . Svartsjuka behöver inte betyda att man blir sur på personen .__.' .. Shit, har du aldrig vart kär?


   
SvaraCitera

För mig funkar det jättebra när jag tänker att jag faktiskt är hans flickvän och inte bara hans vän. Just den tanken räcker väldigt långt.
Fast för det mesta struntar jag i vad han skriver/säger till sina vänner. Min pojkvän, alltså. Det jag inte vet mår jag inte dåligt av. 😀


   
SvaraCitera

PeppeNilla:

Det behöver inte alls betyda att man inte litar på varandra, det kan likaså vara utomstående personer man inte litar på.

...

Visserligen sant att det inte alltid behöver vara så, men ändå hänger det ju på att man kan vifta bort den tanken eller rycka på axlarna över att ens kille/tjej är "åtråvärd" hos andra etc. Sålänge man kan lita på sin partner så behöver man i princip inte vara rädd/orolig att någon annan ska ta ens partner ifrån en. Visst, beroende på hur nu ens partner väljer att hantera en situation såklart.

Jag skulle bli fruktansvärt sårad om inte min kille skulle parrera om nån tjej försöker stöta på honom, och precis tvärtom skulle han bli besviken om han inte kan lita på att jag kan säga ifrån.

PeppeNilla:

visar hur mycket man vill ha personen ifred

Sen är det ju viktigt att det inte får gå till överdrift. Visst, det är väl smickrande såklart att man som partner betyder väldigt mycket för någon. Sen att det kanske går så pass långt att svartsjukan är på bekostnad av att få ha "eget liv", alltså tid för sig själv och att kunna få ha tid åt att vårda sina relationer till vänner och jobb/skola och familij samtidigt. Jätteviktigt att alla bitarna är i balans, så det inte blir alldeles för mycket eller alldeles för litet och att man kan få utrymme att prioritera lite själv också.

Men men, sånt lär man sig och förstår med tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

klart han skriver snälla saker till dom, hur skulle han annars få dom att släppa till[confused]


   
SvaraCitera

PeppeNilla:

Shit, har du aldrig vart kär?

Jo.

PeppeNilla:

Svartsjuka behöver inte betyda att man blir sur på personen

Vadpå? blir du svartsjuk på dig själv eller? :S förklara dig.


   
SvaraCitera

Daybreak:

Jag skulle bli fruktansvärt sårad om inte min kille skulle parrera om nån tjej försöker stöta på honom, och precis tvärtom skulle han bli besviken om han inte kan lita på att jag kan säga ifrån.

Håller med dig totalt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera