Aviseringar
Rensa alla

Någon som kan göra ett linjediagram?


Ämnesstartare

Jag har bara tills imorgon att göra ett linjediagram och jag har ingen aning hur man gör och jag blir inget smartare då jag googlar på det 🙁 Någon som kan hjälpa mig? 🙂 Upskattas rejält!


   
Citera
Ämnesstartare

Vad är det för något du ska ha i diagrammet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

Vad är det för något du ska ha i diagrammet?

Det är temperatur, tid och volym då två bägare smälter med is inuti. En bägare är fylld med is med salt och en bägare fylld med is utan salt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jahopp. Har du någon funktion eller någon data då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

Jahopp. Har du någon funktion eller någon data då?

Vad menar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rita två streck ett åt höger ett til vänster sen drar du en kurva mellan dom eller nåt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burg:

rita två streck ett åt höger ett til vänster sen drar du en kurva mellan dom eller nåt

Det måste vara i excel och bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Vad menar du?

Ja, hur vet du vad exempelvis temperaturen är vid en viss tid?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

Ja, hur vet du vad exempelvis temperaturen är vid en viss tid?

Jo det har man skrivit ner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

temperatur, tid och volym då två bägare

Ska du ha det i samma diagram? Förstår inte hur en kan få in alla tre i samma. Då, vad jag vet, ett linjediagram bara har två axlar. :c

Image
(Det är ett linjediagram.)

Min gissning är att du får göra flera diagram. Är rätt lätt att göra diagram i excell också. Tror att en typ skriver in de data en har, typ markerar, väljer typ skapa diagram, linjediagram, och sedan får en definiera vad som ska ligga på vilken axel typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Min gissning är att du får göra flera diagram. Är rätt lätt att göra diagram i excell också. Tror att en typ skriver in de data en har, typ markerar, väljer typ skapa diagram, linjediagram, och sedan får en definiera vad som ska ligga på vilken axel typ.

Bägare 1 (med salt) Bägare 2 (utan salt). Man mätte vad båda ökade/sänktes i temperatur under 15 minuters tid. Och hur mycket vatten som försvann. Ingen aning om man gör flera diagram. Har ingen aning hur man gör ett ens 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Bägare 1 (med salt) Bägare 2 (utan salt). Man mätte vad båda ökade/sänktes i temperatur under 15 minuters tid. Och hur mycket vatten som försvann. Ingen aning om man gör flera diagram. Har ingen aning hur man gör ett ens 🙁

Ska jag göra 1 bild och visa? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Ska jag göra 1 bild och visa?

Skulle var otroligt uppskattande! 🙂 Har bara tills imorgon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Skulle var otroligt uppskattande! 🙂 Har bara tills imorgon.

Image

Typ så skulle jag gjort fast använt dina värden för att rita in kurvorna korrekt. Förstår du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Typ så skulle jag gjort fast använt dina värden för att rita in kurvorna korrekt. Förstår du?

Jo fast måste vara dataskriven.


   
SvaraCitera