Aviseringar
Rensa alla

någon som kan hjälpa mig med kemi?


Ämnesstartare

hej!

jo, det är så att jag har kemiprov imorgon, förstår ingenting, verkligen INGENTING!

på provet har vi ett antal saker vi ska kunna för att få G, några utav de är att man ska ge exempel på olika organisk-tekniska produkter och vad fossila bränslen är och vilka grundämnen som ingår i de :/

så om någon kan svara på:

* vad är en organisk-teknisk produkt?
* vad är ett fossilt bränsle?
* vilka grundämnen ingår i ett fossilt bränsle?

vore supergulligt om någon kunde svara, hittar inget på google :/


   
Citera
Ämnesstartare

Vad står i materialet eller böckerna ni läst? Hur kan du söka på fossilt bränsle på google utan att få fram vad det är för något?

Vad händer med världen. :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det står liksom ingenting i böckerna, helt sjukt! har inte missat en enda kemilektion, inte har jag något anteckningspapper det står på [shake]

fossila bränslen hittade jag nu, vet dock fortfarande inte vad en organisk-teknisk produkt är. antagligen är våran lärare dålig på att berätta för sina elever vad det är meningen att det ska kunna [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad säger resten av alla i klassen? Hur kan du komma på det dagen innan provet? :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingen vet, haha är ju nästan det värsta x) nejmen jag ringde min kusin nu som är värsta kemiproffset (tydligen) och fick som tur är reda på vad det var så nu är jag väl något smartare... antar jag [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låt oss istället stämma upp i gemensam hejarramsa[bigsmile]:

HATA KEMI, HATA KEMI, HATA KEMI

(högafflar och eldfacklor är valfritt)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox:

HATA KEMI, HATA KEMI, HATA KEMI

(högafflar och eldfacklor är valfritt)

så jävla rätt!! haha, inte fan kommer jag att behöva kunna något om organisk-tekniska produkter igen?

skönt att veta att det inte bara är jag som mobbar kemin ![cool] [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sorgligt att ni har så mycket emot att lära er saker. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rymdpirat:

Sorgligt att ni har så mycket emot att lära er saker. [sad]

jag har ingenting emot att lära mig saker, men kemi går inte att relatera till något ju? inte såsom man kan relatera till biologi osv [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SWAGGER:

jag har ingenting emot att lära mig saker, men kemi går inte att relatera till något ju? inte såsom man kan relatera till biologi osv

ALLT är ju kemi!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rymdpirat:

ALLT är ju kemi!

hur menar du? allt kan ju inte vara kemi? eller asså, om jag ser en plastburk tänker jag väl inte på att den innehåller metan eller vad det nu kan vara?
är det så du menar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rymdpirat:

Sorgligt att ni har så mycket emot att lära er saker. [sad]

Ja, vi avskyr allt vad kunskap heter.[smile] *ironi*


   
SvaraCitera