Aviseringar
Rensa alla

Någon som läst tyska i Berlin?


Ämnesstartare

Ska flytta till Berlin i höst och bo där i några månader. Tänkte läsa en tyskkurs i några veckor också och undrar nu om någon läst tyska i Berlin och i såfall på vilken skola?
Har läst tyska i Sverige i 6år nu, och vill fördjupa de kunskaperna.. men finns ju så många skolor att välja på där... blir helt förvirrad![tard]


   
Citera

Hehe 😛 Läste tyska i 13 veckor på GLS. Helt ok skola. Mest negativa är att övriga elever ofta inte är så intresserade av undervisningen, utan snarare fest osv. Annars rätt bra lärare, bra undervisning osv. Men finns nog andra ställen där folk är mer seriösa i sina studier.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

Hehe 😛 Läste tyska i 13 veckor på GLS. Helt ok skola. Mest negativa är att övriga elever ofta inte är så intresserade av undervisningen, utan snarare fest osv. Annars rätt bra lärare, bra undervisning osv. Men finns nog andra ställen där folk är mer seriösa i sina studier.

Okej. Hur många lektioner i veckan hade du ungefär? Standard eller intensiv liksom.. Var det blandat folk från olika länder på den skolan? Kändes det som att du fick bra kontakt med andra elever, typ på fritiden och så? Bästa blandningen om man kunde välja hade liksom varit bra undervisning o schysst folk [rolleyes]


   
SvaraCitera

alvin:

Okej. Hur många lektioner i veckan hade du ungefär?

2 lektioner på 1,5 h vardera 5 dar i veckan. standard d.v.s. var folk från alla möjliga länder, mycket schweizare och svenskar. fick ingen kontakt alls med andra elever men det beror på att jag är en djupt störd människa snarare än att det inte gick. alla andra fick vänner så det ska nog gå om du vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

lektioner på 1,5 h vardera 5 dar i veckan. standard d.v.s. var folk från alla möjliga länder, mycket schweizare och svenskar. fick ingen kontakt alls med andra elever men det beror på att jag är en djupt störd människa snarare än att det inte gick. alla andra fick vänner så det ska nog gå om du vill

[smile]
okok..
ska försöka hyra rum i nåt kollektiv hade jag tänkt o inte bo på skolan.
hur mycket tyska kunde du innan du åkte?


   
SvaraCitera

alvin:

okok..
ska försöka hyra rum i nåt kollektiv hade jag tänkt o inte bo på skolan.
hur mycket tyska kunde du innan du åkte?

oki. kunde ej så mkt, hade läst i högstadiet o gymnasiet, men glömt rätt mkt. men man lär sig snabbt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

oki. kunde ej så mkt, hade läst i högstadiet o gymnasiet, men glömt rätt mkt. men man lär sig snabbt

okejokej [smile] tack för svar!


   
SvaraCitera

Nein :/ Ich habe nicht zur Schule gegangen in Berlin


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera