Aviseringar
Rensa alla

Någon som prövat shakes?


Ämnesstartare

Jag undrar om det är någon här ute som prövat shakes?
går man ner snabbt?
blir man mätt länge?
funkar det verkligen?

Jag hat gått ner 3,5 kilo på bara någon vecka av att sluta ätit godis, chips , dricka och kakor åh sånt 🙂 men vill gå ner mer!!


   
Citera
Ämnesetiketter

Är lite skeptisk till det här med shakes och bantningmetoder där man knappt äter någonting alls. Man går ner väldigt i vikt men när man väl börjar äta mat går man upp igen.

Jag tror att det bästa sättet att gå ner i vikt är att äta bra mat och träna. Så får man en snygg vältränad kropp också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jajo jag är också det.. Men jag behöver verkligen gå ner i vikt så fort som möjligt.. Mitt förhållande håller på att gå åt helvete för att jag inte mår bra själv pågrund utav hur jag ser ut, jag accepterar inte mig själv, fast att jag borde.. Jag är nästan aldrig glad och allt de bror på att jag mår så dåligt i mig själv.. :/ Vet snart inte vart jag ska ta vägen.


   
SvaraCitera

Har ätit/druckit sån där shake några gånger bara (ej i syftet att gå ner i vikt). Tycker att man blir mätt av dem, men jag skulle aldrig kunna leva enbart på dem. Jag tror att det är precis som malber säger, man kommer gå upp när man slutar och det är bättre att träna och äta sunt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nirr:

Har ätit/druckit sån där shake några gånger bara (ej i syftet att gå ner i vikt). Tycker att man blir mätt av dem, men jag skulle aldrig kunna leva enbart på dem. Jag tror att det är precis som malber säger, man kommer gå upp när man slutar och det är bättre att träna och äta sunt.

jaha okej.. jag funderar att byta ut typ lunchen med sånna där shakes eftersom det aldrig är god mat i skolan heller så..


   
SvaraCitera

Det funkar men efter några dagar smakar det bajs 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Det funkar men efter några dagar smakar det bajs 🙂

jasså?, hört många som det går bra för, vissa tkr de är gott och vissa inte, vissa gillar en smak som inte andra gillr åh så vidare x) svårt att veta vilken smak man ska testa..


   
SvaraCitera

Min bror gick ner många många kilon på det.

Han levde dock på pizza och kebab innan. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Min bror gick ner många många kilon på det.

Han levde dock på pizza och kebab innan.

jaha roligt att höra! Har bestämt mig för att test jag med! 🙂

haha jaja ;D


   
SvaraCitera

PallarInte:

haha jaja ;D

Om du redan tränar och äter bra tror jag inte de hjälper speciellt bra alls dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag behöver verkligen tips!! jag måste gå ner 1,9 kilo tills jag är normalviktig, jag är 165 ck lång och väger nu 70 kilo.. 🙁
Skriv helst inga dumma komentarer då jag redan känner mig ful och äcklig...


   
SvaraCitera

PallarInte:

asså?, hört många som det går bra för, vissa tkr de är gott och vissa inte, vissa gillar en smak som inte andra gillr åh så vidare x) svårt att veta vilken smak man ska testa..

En smak kan vara god självklart men efter att man ätit den i x antal dagar är den inte god längre. Är ju som att äta en och samma maträtt i flera veckors tid, man tröttnar.


   
SvaraCitera

Det är ohälsosamt, den viktnedgång du ser på vågen består huvudsakligen av att du har mindre vätska och mat i kroppen och sannolikt lär du gå upp majoriteten av viktnedgången så fort du börjar äta igen.

Så nej, det är inte en bra grej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

En smak kan vara god självklart men efter att man ätit den i x antal dagar är den inte god längre. Är ju som att äta en och samma maträtt i flera veckors tid, man tröttnar.

Ja det har du ju rätt i...

mediakatt:

Det är ohälsosamt, den viktnedgång du ser på vågen består huvudsakligen av att du har mindre vätska och mat i kroppen och sannolikt lär du gå upp majoriteten av viktnedgången så fort du börjar äta igen.

Så nej, det är inte en bra grej.

Men som jag gjort för när jag gått ner 3,5kilo på bara nån vecka måste vara att jag slutat med godis och chips och dicka för jag har inte slutat äta mindre åh sådant..
Totalt under dehär året har jag gått ner 6 kilo utan att veta hur.. (glad)


   
SvaraCitera

PallarInte:

Men som jag gjort för när jag gått ner 3,5kilo på bara nån vecka måste vara att jag slutat med godis och chips och dicka för jag har inte slutat äta mindre åh sådant..

Du har inte gått ner 3,5 kilo i faktisk kroppsmassa, såvida du inte har en sjukdom som du behöver söka vård för.

Man förlorar inte så mycket kroppsmassa på så kort tid om ens kropp fungerar som den ska, sannolikt beror större delen av skillnaden i din vikt på mängden vätska och mat du haft i kroppen när du vägt dig.


   
SvaraCitera