Aviseringar
Rensa alla

Någon som provat de nya RFSU rakningsmedlen? aftershave osv.


brunettella:

Vad heter märket på den oljan och vart finns den att köpa?

I vanliga mataffärer,jätte praktiskt.[y]
Finns på babyhyllan


   
SvaraCitera

isola:

I vanliga mataffärer,jätte praktiskt.
Finns på babyhyllan

tackar! Och jag som aldrig smörjt in efter... hehe


   
SvaraCitera

brunettella:

tackar! Och jag som aldrig smörjt in efter... hehe

Ojdå aldrig fått röda märken?


   
SvaraCitera

brunettella:

Vad heter märket på den oljan och vart finns den att köpa?

Jag tycker att Barnängens barnolja (den har ett blått lock) som finns i alla matbutiker är bäst ^^


   
SvaraCitera

isola:

Ojdå aldrig fått röda märken?

Jo... fast de var mer när jag vaxade :S för när nya hårsttrån växte ut kunde de bli jobbigt.. använde pincett för o plocka bort typ 10-100 / dag hmm... och vaxning på vissa nedre intima regioner en gång i månaden typ.

galenolga:

Jag tycker att Barnängens barnolja (den har ett blått lock) som finns i alla matbutiker är bäst ^^

Okej tack för tipset. Jag vet exakt vilken du menar.


   
SvaraCitera

brunettella:

och vaxning på vissa nedre intima regioner en gång i månaden typ.

hemma lr salong?


   
SvaraCitera

isola:

hemma lr salong?

hemma alla gånger.


   
SvaraCitera

brunettella:

hemma alla gånger.

Finns väl nästan bara en sort för hemmabruk? den där gröna asken med halvnakna tjejen på.
Har bara använt den,ont som fan men fint blir det[smile]


   
SvaraCitera

isola:

Finns väl nästan bara en sort för hemmabruk? den där gröna asken med halvnakna tjejen på.
Har bara använt den,ont som fan men fint blir det

[y] YOU GO GIRL!
Precis den... brazilianska.
Helt underbart när man kan säga :"jag är nyvaxad" (in terms of 'making out' etc.) och inte bara "rakad" liksom.

Men jag har somsagt tröttnat lite på vaxandet nu jag gjort ett par år... så länge jag är singel nu ska jag nog fortsätta raka vilket jag första gången började göra för bara ett par veckor sedan! Hela tiden innan dess vaxade/pincettplockade jag hårstårn... men nu tycker jag rakning är smidigast av någon anledning - även om vaxat är en helt len obeskrivlig känsla. Men är man helt nyrakad känns det nästan som nyvaxad ju...
Byter du rakhyvel varje gång eller vad använder du för någon? Jag kör på Gilette devine eller nått (den ljusblåa).

Har lust att prova "hårfärg" (finns ju för de nedre regionerna) eller typ raka i någon speciell form, fast då skulle jag vilja ha en 1,5 cm bred rakhyvel och inte 4-5 cm bred. Man kan ju vaxa sig till någon "figur" också men det är inte heller så lätt tycker jag.


   
SvaraCitera

brunettella:

Hela tiden innan dess vaxade/pincettplockade jag hårstårn... men nu tycker jag rakning är smidigast av någon anledning - även om vaxat är en helt len obeskrivlig känsla. Men är man helt nyrakad känns det nästan som nyvaxad ju...

Japp men det växer ut fortare än med vaxning men annars är det ok.Haha
Min micro pajade o man kan ju inte gå in till grannen o låna deras till sånt..[crazy][ops]

brunettella:

Man kan ju vaxa sig till någon "figur" också men det är inte heller så lätt tycker jag.

Har jag också tänkt på! hade ett "V" en gång.men skulle kunna prova ngt roligare

brunettella:

Byter du rakhyvel varje gång eller vad använder du för någon? Jag kör på Gilette devine eller nått (den ljusblåa).

Är den bra då?
Tror int att jag provat den.
Har nån lila som jag byter blad på ofta De är ju alldeles vid kassan på ica så jag tar alltid några.[smile]

brunettella:

Har lust att prova "hårfärg"

Nån crazy färg lr vanlig iså fall?
Va nåt sex and the city avsnitt där Samantha färgade illrött[party]


   
SvaraCitera

galenolga:

inget jag kommer ställa mig och demonstrera på ICA

Hahaha


   
SvaraCitera

isola:

Har jag också tänkt på! hade ett "V" en gång.men skulle kunna prova ngt roligare

coolt. Jag har provat som en liten trekant. Vill prova göra ett hjärta I think. Och gärna ett GUCCI märke (G) eller första bokstaven i mitt namn. Då tänker jag mig att håret är 1 mm typ. Men alltså...synd att det inte fanns smalare rakhyvlar liksom.. eller är de jag som är blind på affären?
Ska vi försöka komma på fler tips till varandra vi kan prova? 😀

isola:

Är den bra då?

Ja den är rätt bra.

Men köp aldrig i hela ditt liv den här:

SÄMST för den var så vass som nyköpt att jag skärde bort en bra bit av min hy vid ankeln så att de blev ett stort öppet sår...

isola:

Nån crazy färg lr vanlig iså fall?

ja typ rosa 🙂

http://metrobloggen.se/UserFiles/18.1872/Image/ee(1 ).jpg
ska kosta 140 kronor typ på eBayhar jag hört.


   
SvaraCitera

Jag testade rakgelen igår, och jag må säga att den är bra. Riktigt bra. Lite av en wonder-produkt.


   
SvaraCitera

brunettella:

Men alltså...synd att det inte fanns smalare rakhyvlar liksom.. eller är de jag som är blind på affären?

Nää iså fall är jag också blind[smile]

brunettella:

SÄMST för den var så vass som nyköpt att jag skärde bort en bra bit av min hy vid ankeln så att de blev ett stort öppet sår...

[shake] hemskt

brunettella:

Ska vi försöka komma på fler tips till varandra vi kan prova? 😀

Har inget bättre för mig så why not


   
SvaraCitera

Jag har RFSU´s aftershave, den svider lite först som alla aftershave men funkar bra 🙂 Men sen har jag olja på också! Det luktar även gott av aftershaven, typ en fräsh lukt =)


   
SvaraCitera