Aviseringar
Rensa alla

Någon som såg Avatar premiären igår?


Åtta

Voldo:

väldigt djup

En snubbe blir sänd att infiltrera en ras aliens. Snubben inser att dessa varelser är rätt sjysta och inte förtjänar att utplånas. Snubben byter sida.

Grymt djup.

Voldo:

Enligt de flesta så ska tekniken vara revolutionerande.

Det är möjligt. Men det gör knappast en film.


   
SvaraCitera

Åtta:

En snubbe blir sänd att infiltrera en ras aliens. Snubben inser att dessa varelser är rätt sjysta och inte förtjänar att utplånas. Snubben byter sida.

Grymt djup.

Haha, döm den inte innan du sett den.
Kan dra några citat från Roger Ebert, pulitzervinnande filmkritiker. Han är vanligtvis rätt snål med betyg till filmer, men Avatar gav han 4 av 5. Gör han det så kan det bara betyda en sak, filmen är galet bra. [smile]

At 163 minutes, the film doesn't feel too long. It contains so much. The human stories. The Na'vi stories, for the Na'vi are also developed as individuals. The complexity of the planet, which harbors a global secret. The ultimate warfare, with Jake joining the resistance against his former comrades. Small graceful details like a floating creature that looks like a cross between a blowing dandelion seed and a drifting jellyfish, and embodies goodness. Or astonishing floating cloud-islands.

I've complained that many recent films abandon story telling in their third acts and go for wall-to-wall action. Cameron essentially does that here, but has invested well in establishing his characters so that it matters what they do in battle and how they do it. There are issues at stake greater than simply which side wins.


   
SvaraCitera
Åtta

Voldo:

Haha, döm den inte innan du sett den.

Säger inte att den är dålig. Bara att den verkligen inte verkar så bra som alla påstod efter att ha sett trailern.


   
SvaraCitera

Voldo:

Gör han det så kan det bara betyda en sak, filmen är galet bra. [smile]

Sen när är recensioner objektiva?


   
SvaraCitera

Budolicious:

Sen när är recensioner objektiva?

Var inte 100% allvarlig där men.


   
SvaraCitera

Voldo:

Var inte 100% allvarlig där men.

häpp, din sarkasm lyckades inte att lysa igenom din text, förlåt :c


   
SvaraCitera

Budolicious:

häpp, din sarkasm lyckades inte att lysa igenom din text, förlåt :c

Menade bara att ger han den ett högt betyg så är det en ganska stor chans att filmen är bra.


   
SvaraCitera

Åtta:

Säger inte att den är dålig. Bara att den verkligen inte verkar så bra som alla påstod efter att ha sett trailern.

Den är bättre! [love][love][love][love][love]


   
SvaraCitera

Åtta:

På vilket sätt är filmen nyskapande, rörande eller överraskande?

pandora-världen med alla dess saker är ganska originellt, även om de lånar en hel del från tidigare sci-fi epos så görs det riktigt bra, för att inte tala om den smått revolutionerande filmtekniken och allt därtill. visst, det är indianer vs imperialist-stuket, men det görs på ett sådant sätt som får det att framstå som genuint och helhjärtat. vilket de flesta andra episka scifi filmer failar att göra.

jag tyckte om den, 8 eller 9/10. de flesta episka filmer brukar vara en besvikelse, men inte avatar. och man vet att filmen i sin helhet är bra då man kan totalt ignorera michelle rodrigues "skådespeleri."


   
SvaraCitera

Åtta:

Och därmed försvann även min livsglädje.

Tycker också att den verkar dålig :s


   
SvaraCitera

Nej, men alla säger att den är mkt mkt mkt mkt bra :S .. Kanske kollar på den, får se..


   
SvaraCitera

ska se den ikväll! dock inte 3D[n], jävla skitbiografer i Kalmar[mad]

ni som såg den i 3D, det måste höjt upplevelsen rejälvt va?

8,7 på IMDB ljuger nog inte...


   
SvaraCitera

Har ej bestämt mig om jag vill se den än


   
SvaraCitera

Yogi:

Det gjorde jag, riktigt bra film måste jag säga.

Kunde den verkligen vara bra?
Blev helt förvirrad av dem blåasaker blandat med verkliga människor. Vågar inte se den [sad]


   
SvaraCitera

inte så bra som alla sa. knappast en 8,9 på IMDB. Helt okej film med riktigt fina miljöer och effekter.

7/10. Hade säkert blivit en 8 om det varit 3D


   
SvaraCitera