Aviseringar
Rensa alla

Någon som såg misstänkt igår om Cannabis smugglingen osv?


Ämnesstartare

Det mesta var väl ganska bra upplagt..men när en polis i slutet menar att cannabisrökning ökar pga vi har ett välfärdssamhälle med för mycket socialbidrag som en trygghetsfaktor...fan va lack ja blir.,.han har väl aldrig sniffat på ett socialbidrag. Dessutom är det ju inte socialbidragen i Sig som gör att man börjar med droger.. det är väl ytterligare problem som funnits tidigare. Kan inte blunda för samhällets problem och individernas problem och skylla på att folk använder droger för att vi har Ett FÖR bra samhälle. Skit snack.

Det finns på TV4.se att kolla på inslaget som var igår.. Misstänkt


   
Citera
Ämnesstartare

Låter som ett kuksugarinslag. Men kan kolla innan jag uttalar mig.
Edit: inslaget fanns ej på tv4.se, bara reklam/nyhetsnotis om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Låter som ett kuksugarinslag

haha..mm joo.. men ja såg bara halva typ..


   
SvaraCitera
Åtta

DestinyM:

en polis i slutet menar att cannabisrökning ökar pga vi har ett välfärdssamhälle med för mycket socialbidrag som en trygghetsfaktor

Ursäkta? Hahaha! Jag tror att den polisen inte riktigt hade alla indianer i kanoten. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Ursäkta? Hahaha! Jag tror att den polisen inte riktigt hade alla indianer i kanoten.

nä snacka om moderatfitta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Early, early sunday morning there was a big ganja smuggling


   
SvaraCitera

DestinyM:

Det mesta var väl ganska bra upplagt..men när en polis i slutet menar att cannabisrökning ökar pga vi har ett välfärdssamhälle med för mycket socialbidrag som en trygghetsfaktor...fan va lack ja blir

Det är klart. Bidragstagarna har alldeles för mycket pengar och alldeles för mycket fritid. Det är en tämligen simpel ekvation.

Mycket $ + Mycket Tid = KNARKA!


   
SvaraCitera
Keeper

kosmonaut:

Det är klart. Bidragstagarna har alldeles för mycket pengar och alldeles för mycket fritid. Det är en tämligen simpel ekvation.

Du förbiser diskussionen kring vad som är höna och vad som är ägget. Hade människorna inte haft problem som gör att de brukar droger, hade de inte behövt ta socialbidrag.
Är tveksam till att ett sänkt socialbidrag skulle minska droganvändandet, lät som ett fruktansvärt korkat uttalande när det kommer från en person som representerar en myndighet.


   
SvaraCitera

Keeper:

Du förbiser diskussionen kring vad som är höna och vad som är ägget. Hade människorna inte haft problem som gör att de brukar droger, hade de inte behövt ta socialbidrag.

Håll i dina hästar! Det är fortfarande en del av det hela. Det finns vissa som av någon outgrundlig anledning börjar knarka. Dessa knarkar sedan ner sig och får gå på bidrag som du sa. Alla bidragstagare är knarkare. Det finns det många studier som påvisar.

I vilket fall fortsätter det med knarkandet eftersom de får sådana enorma mängder pengar i bidrag. Det hela är en ond spiral. Man borde ge dem precis så mycket pengar att de antingen har råd med att knarka eller att äta. Då kommer problemet att lösa sig själv. De som fortsätter att knarka dör för att de inte käkar något. De andra väljer att äta och slutar knarka.

Jag förstår inte hur beslutsfattarna inte gjort något åt hela den här problematiken redan. [chocked]


   
SvaraCitera

kosmonaut:

Jag förstår inte hur beslutsfattarna inte gjort något åt hela den här problematiken redan.

Hoppas du är ironisk xD

Vi snackar cannabis, finns inget som tyder på att alla som röker sitter hemma o lever på bidrag.... damn man


   
SvaraCitera

kosmonaut:

Alla bidragstagare är knarkare. Det finns det många studier som påvisar.

Hänvisa gärna till vilka studier du syftar på.


   
SvaraCitera

Observator:

Hänvisa gärna till vilka studier du syftar på.

Jag sa att det var många. Om du är för lat för att leta upp dem är det inte mitt fel. [confused]

dinga:

Hoppas du är ironisk xD

Ironi? Vad menar du med det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är bara förlorare som lever på socialbidrag och förlorare knarkar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DestinyM:

men när en polis i slutet menar att cannabisrökning ökar pga vi har ett välfärdssamhälle med för mycket socialbidrag som en trygghetsfaktor...fan va lack ja blir.,.han har väl aldrig sniffat på ett socialbidrag.

DestinyM:

nä snacka om moderatfitta

Stäng din keft äckliga kommunist-subba.. En del grejer han sa var inte sant, tex att man bara kan få psykos av hasch och inte av marijuana. Han sa fan inte att det är bidragens fel att folk röker cannabis här han sa att Sverige är ett ganska bekvämt land att sköta sån verksamhet i och det stämmer ju? Vad är det som inte är sant i det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DestinyM:

Dessutom är det ju inte socialbidragen i Sig som gör att man börjar med droger..

DestinyM:

kylla på att folk använder droger för att vi har Ett FÖR bra samhälle. Skit snack.

Ingen som har sagt det heller..


   
SvaraCitera