Aviseringar
Rensa alla

Någon som testat neurol?


Ämnesstartare

Hej, jag har bla problem med sömn, nedstämdhet och oro.

Idag köpte jag neurol för att testa. Frågan är bara om man kan ta tabletterna när man känner oro i tex skolan utan att bli trött och somna lixom? Är det någon som testat/har dessa? Självklart är det individuellt hur det fungerar på olika människor men ändå intressant att höra. Tack [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

Äter det dagligen. Köp. Skitbra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Complicated:

Skitbra!

Ah jag köpte de idag. [smile] Vilken skön lättnad att du tycker de är bra! Men om jag blir typ orolig i skolan, alltså ångest/panikångest - fungerar de bra då? Eller fungerar de bara när man ska somna på kvällarna lixom?


   
SvaraCitera

szara:

alltså ångest/panikångest - fungerar de bra då?

Om du har svåra sådana problem bör du gå till doktorn. Neurol är ett naturläkemedel mot lindrig oro och sömnsvårigheter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

svåra sådana problem

Håller på och pratar med en psykolog men inte kommit så långt med det och jag kan inte själv bedömma hur "illa" mitt läge är. Jag får helt enkelt testa dessa tabletter och se om de känns någon skillnad. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

szara:

Vilken skön lättnad att du tycker de är bra! Men om jag blir typ orolig i skolan, alltså ångest/panikångest - fungerar de bra då? Eller fungerar de bara när man ska somna på kvällarna lixom?

tar du dom på dagen så kan du räkna med att bli trött och känna dig bedövad.

szara:

Håller på och pratar med en psykolog men inte kommit så långt med det och jag kan inte själv bedömma hur "illa" mitt läge är. Jag får helt enkelt testa dessa tabletter och se om de känns någon skillnad.

du kan inte göra ett självskattnings test elr nåt på hur dåligt du mår? annars tycker jag du börjar med att ta tabletterna på kvällen och försöker undivka att ta dom på dagen.


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden flyttad från Forum PLUS/Övriga diskussioner


   
SvaraCitera
time
 time

Hampie:

Neurol är ett naturläkemedel mot lindrig oro och sömnsvårigheter.

Finns det på apoteket?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Finns det på apoteket?

Ja precis 🙂 receptfria är dessa en burk kostar 89 kr tror jag det var


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dosering
Lindrig oro: 1-2 tabletter 3-4 gånger dagligen vid behov eller enligt läkares föreskrift.

Tillfälliga insomningsbesvär: 2-4 tabletter till natten.

Detdär stod på apotekets hemsida. Nu fick jag svar på en fråga och om nån annan undrar så [smile]


   
SvaraCitera
time
 time

szara:

en burk kostar 89 kr

Hur många tabletter är det i en burk, med tanke på att de rekommenderar typ 4-6 tabletter om dagen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Hur många tabletter är det i en burk

i min är det 100 st. Finns nog en större burk med 200 st också tror jag 🙂 Kolla på apotekets hemsida, tror det står där


   
SvaraCitera
time
 time

szara:

Kolla på apotekets hemsida, tror det står där

Får hoppas att de inte bara finns i Sverige då! Skickade iväg sambon till apoteket nu, höhö.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Får hoppas att de inte bara finns i Sverige då

Vadå? :p bor du inte i sverige?


   
SvaraCitera
time
 time

szara:

bor du inte i sverige?

Nixpix. Bor på Åland.


   
SvaraCitera