Aviseringar
Rensa alla

Någon som vet?


Ämnesstartare

Jag har en liten fråga.
Min förra mens var väldigt försenad , men sen när jag fick den så började jag ta novletta, nu är jag på dom vita pillerna på min första karta och min mens är ännu en gång sen.
Kan det bli så eftersom jag precis har börjat med mina p-piller och kroppen inte har vant sig?
eller kan den förra mensen ha varit någon slags mellanblödning och att jag kan vara gravid ?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Neovletta menade jag såklart.


   
SvaraCitera

Svårt att säga, kan vara vilket som. Gå och testa dig om du är orolig för graviditet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag börjar mina piller på en måndag, och min mens kommer alltid på sockerpillerraden, på torsdag/natten till fredag.

vänta några dagar till!


   
SvaraCitera

min mens kom inte förrän jag hade tagit 3-4 sockerpiller 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det tar ett par dagar innan mensen kommer (iaf för mig) när man börjar knapra på sockerpillren, så vänta lite till och se. Om den inte kommer inom en vecka kan det vara lämpligt med ett grav-test om det finns skäl för det ^^


   
SvaraCitera

Withme:

Kan det bli så eftersom jag precis har börjat med mina p-piller och kroppen inte har vant sig?

Som många redan sagt brukar det ta några dagar innan mensen kommer.

Man börjar ta pillrena på första mensdagen för att det ska döda eventuellt foster, så du borde inte behöva oroa dig. Men ja, g-test är gratis på UM och det är ju inte roligt att gå runt och vara orolig.


   
SvaraCitera

Jag började på sockerpillerna för första gången nu i torsdags, fick mensen idag (måndag) så några dagar kan det ta i alla fall 🙂


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera