Aviseringar
Rensa alla

Någon som vet hur det ligger till?


Ämnesstartare

Jag ska söka utbildning senast dagen den 15 april. Men jag måste även läsa upp några betyg + läsa till behörighetsämne (Ma C) för min utbildning. Men komvux startar ju den 21 mars. Är det kört för mig? Hörde att man kunde skicka in kompletterings betyg eller något liknande? Någon som vet vad det innebär?


   
Citera
Ämnesstartare

Anura:

Är det kört för mig?

nej, du kan söka nästa år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

nej, du kan söka nästa år

hur då? jag vill ju kunna söka i april så att jag kan påbörja utbildningen i Augusti. Och inte i Januari 2012.


   
SvaraCitera

om du hinner komplettera innan du tar studenten är det väl ok, liksom alla kurser man har i trean har ju inte ens avslutats innan den 15 april.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag menar man kan väl inte söka till utbildningen i april då? Jag menar kursen kräver ju Ma C och den tänker jag börja läsa i mars. vilket jag kommer bli klar med kursen efter april. Förmodligen efter sista ansökningsdagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej det är det inte. bara att komplettera med det betyget senare antagningen görs ju inte fören i mitten på sommaren


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

nej det är det inte. bara att komplettera med det betyget senare antagningen görs ju inte fören i mitten på sommaren

ok. men kan jag trots allt kunna söka till utbildningen i april, med tanke på att jag inte har behörighet just då? (behörighet till den utbildningen).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

ok. men kan jag trots allt kunna söka till utbildningen i april, med tanke på att jag inte har behörighet just då? (behörighet till den utbildningen).

ja hur tror du annars sökanden från gymnasiet blir behöriga [crazy] dem söker ju inte på höstbeytget


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

ja hur tror du annars sökanden från gymnasiet blir behöriga dem söker ju inte på höstbeytget

men jag antog ju att man inte kunde söka på studera.nu i april om man inte hade grundläggande behörighet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

men jag antog ju att man inte kunde söka på studera.nu i april om man inte hade grundläggande behörighet?

trodde man fick reda på sånt på gymnasiet bara [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

trodde man fick reda på sånt på gymnasiet bara

va? Haha. =P


   
SvaraCitera

Anura:

va? Haha. =P

Någon gång i juni är det sista kompletteringsdag (kolla studera.nu för exakt datum) och då ska alla dina kurser som du läser upp och som du behöver för behörighet vara klara. Du kan söka den 15e april, bara du kompletterar innan sista kompletteringsdagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

Någon gång i juni är det sista kompletteringsdag (kolla studera.nu för exakt datum) och då ska alla dina kurser som du läser upp och som du behöver för behörighet vara klara. Du kan söka den 15e april, bara du kompletterar innan sista kompletteringsdagen.

okej. Tack för svar! 🙂


   
SvaraCitera