Aviseringar
Rensa alla

Någon som vet några PLU-koder på Willys?


Ämnesstartare

Hejsan allihopa
Imorgon ska jag jobba och jag får aldrig tid att skriva ner dom enklaste plu koderna (är ny)
Så är det någon som vet plu koderna på
Isbergssallad
Sötpotatis
tomater
Gurka
Blomkål 😀

Skulle vara skit tacksam om någon svarade kram ![love]


   
Citera

Finns väl lokala avvikelser, eller?


   
SvaraCitera

Vafan är PLU-koder? Borde det inte stå i era urbotat dumma register som finns mitt framför näsan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klart det står men det är ganska praktiskt att ha en liten lapp med dte folk mest köper än att bläddra i den jävla boken om man ska skriva in en jävla gurka 😀 !


   
SvaraCitera

Har ni inte kilo/hektopris? Är väl bara att väga skiten och sedan slå in vikten så får ni hur mycket det kostar?


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Kolla upp det i det fina registret och skriv upp det på en lapp. Eller memorera alla. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo det är klarft vi har men man får ändå skriva in PLU nummret så man ser vad man väger.Annars skulel det kunna vara samma hektopris på allt och dte vore fel :)!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ju det jag ska göra nu .,men får aldrig tid att göra det på jobbet. Det är därför jag frågar någon om någon kan dom.Så jag kan göra mig förberedd tills imorgon !


   
SvaraCitera

Nonchalant:

Har ni inte kilo/hektopris? Är väl bara att väga skiten och sedan slå in vikten så får ni hur mycket det kostar?

...


   
SvaraCitera

passaro:

...

Vad? Så gjorde vi när jag jobbade i en videobutik och vi vägde lösgodis.


   
SvaraCitera

Nonchalant:

Vad? Så gjorde vi när jag jobbade i en videobutik och vi vägde lösgodis.

/facepalm.

Tänk över detta igen, så förstår du.


   
SvaraCitera

Det finns ingen som har alla i huvudet, då det kommer nya grejer hela tiden. Slå upp i registret framför dig.


   
SvaraCitera

passaro:

Tänk över detta igen, så förstår du.

Men förklara då istället för att leka besserwisser.


   
SvaraCitera

Nonchalant:

Men förklara då istället för att leka besserwisser.

Roligare så.

Olika varor har inte samma kilo/hektopris, vågen kan inte avgöra vad som vägs precis, därav PLU-koden.


   
SvaraCitera

ÅH ATT NI INTE SER DET UPPENBARA!

ellinor_oveland:

tacksam om någon svarade kram ![love]

kram ![love]


   
SvaraCitera