Aviseringar
Rensa alla

Någon som vet vad det är för film?


Ämnesstartare

Jag letar efter en "gammal" svartvit svensk film från typ sent 40-tal eller liknande.
Jag kommer inte ihåg exakt, men jag har för mig att den handlar om tre syskon eller kusiner(eller liknande) som får ärva varsin dolk(tror den va gjord av äkta guld) av nån morbror eller nåt.
Sen blir de mördade en efter en medans alla andra personer i filmen försöker hitta mördaren.
I slutet befinner dom sig på en teater eller snarlikt, och en tjej som blir jagad av nån gammal kärring i rullstol springer upp för en trappa som egentligen inte leder någonstans. Så ställer sig hon i rullstolen upp, går upp för trappan och stryper tjejen lagom till att resten av gänget kommer inrusande.

Jag kommer ihåg att en blond tjej som hette typ Marianne blev hängd i nån stolpe.

Någon som har nån aning om vilken film jag är ute efter? Skulle uppskatta hjälp.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Låter väldigt brutalt.


   
SvaraCitera

Fråga din mormor eller liknande?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nabla:

Låter väldigt brutalt.

Tjaa, filmen var ju rätt mycket längre än så, men gjorde en lite förkortning. Var så pass länge sen jag såg den också, så jag kommer inte ihåg allt.

MickHed:

Fråga din mormor eller liknande?

Tips på nåt bra medium? [rolleyes]


   
SvaraCitera

BeachBabe_Hollywood:

Tips på nåt bra medium? [rolleyes]

aj då[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MickHed:

aj då[sad]

Det var en jävligt bra film kan jag säga... Verkligen sevärd om man bara visste vad det var för en film. [ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HJÄLP!!! [chocked]


   
SvaraCitera

[ops]


   
SvaraCitera

Låter som en typisk svensk 40-tals rulle [ops]


   
SvaraCitera

Rivethead:

Låter som en typisk svensk 40-tals rulle [ops]

No shit! [surprised]

Allt jag kommer ihåg är att den var jäkligt bra. Det var på den tiden när alla deckare inte var så himla förutsägbara. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Avregistrerad:

från typ sent 40-tal eller liknande

50/60-tal, ursäkta okunnigheten. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera