Aviseringar
Rensa alla

Någon som vet vad som är fel? :S


Kaayi
Ämnesstartare

Hej, på senaste tiden har det hänt lite saker med mig, misstänker att det är dåligt blodtryck men jag vill fråga lite här först.

Symptom:
* Svartnar för ögonen ibland när jag ställer mig upp, ibland blir det så pass mycket att jag svimmar.
* Mina lilltår är alltid blå, resten av tårna och fingrarna blir ibland blå.
* (Av vad jag har sett) Mina ben blir blåa med några få "normalfärgade fläckar" när jag duschar

Någon som vet någonting?


   
Citera
Bell
 Bell

Låter som dålig blodcirkulation. Det är ju ett symptom när man har diabetes..


   
SvaraCitera

Du äter för lite. Lågt blodtryck och dålig blodcirkulation.


   
SvaraCitera
Kaayi
Ämnesstartare

Men det roliga är ju att jag inte äter särskilt lite, äter ungefär lika mycket som min pappa gör. ;o


   
SvaraCitera

Kaayi:

Men det roliga är ju att jag inte äter särskilt lite,

Skulle det vara "roligt"?...[zzz]


   
SvaraCitera
Kaayi
Ämnesstartare

Woho:

Skulle det vara "roligt"?...

jo, för mig är det roligt ^^


   
SvaraCitera

sök upp en läkare


   
SvaraCitera

Lågt blodsocker/ojämn blodsocker reglering. Fryser du oxå?


   
SvaraCitera

Lågt blodtryck och blodbrist. Det har jag iallafall, och mina händer och fötter är lila. Blev nästan förskräckt när jag såg tårna i morse haha, men jag har inte dött än ju. Jag tar järn och någon konstig tablett jag inte vet namnet på som jag fått från läkaren.


   
SvaraCitera

OMFG! Låter ju som jag. Har jag diabetes nu alltså? Borde ha skippat semlan i fredags.


   
SvaraCitera
Kaayi
Ämnesstartare

pintaren:

Lågt blodsocker/ojämn blodsocker reglering. Fryser du oxå?

Asså, jag fryser inte direkt men jag är typ.. iskall om fingrar och fötter. Har jag alltid varit så jag har inte lagt märke till det särskilt.


   
SvaraCitera

Kaayi:

jo, för mig är det roligt ^^

Ok visst kör på det[party]


   
SvaraCitera

Kaayi:

* Svartnar för ögonen ibland när jag ställer mig upp, ibland blir det så pass mycket att jag svimmar.

Sådär hade jag ofta förut, inte lika mycket längre. Hände dock att jag svimmade en gång av detta, besökte då läkaren men han sa att mitt blodtryck var normalt [shake] .
Det jag fick tror jag dock berodde på att man har ätit för lite eller inte ätit nåt på ett tag. Jag kunde få så när jag var hungrig och då fick jag samtidigt lågt blodtryck/blodsocker (?).


   
SvaraCitera

Har samma sak. Inte tänkt så mycket på det bara. Mitt tips är dock tung styrketräning och konditionsträning 10-12 timmar om dagen och samtidigt leva strax under det dagliga kaloriintaget.


   
SvaraCitera