Aviseringar
Rensa alla

Någon som vill bli författare?


Ämnesstartare

jag har velat ge ut böcker sedan jag var elva elr tolv år, o nu är jag 14. jag älskar verkligen att skriva berättelser! typ romaner elr så..

tycker ni och att skriva? förslag på någon handling? jag brukar planera mina berättelser väldigt länge, så att det blir som en helhet.
[smile]


   
Citera

Tråden flyttad från Forum X/Klotter


   
SvaraCitera

Ska skriva om min tid på psyket. Men roligare.
Egentligen gav jag upp de drömmarna i mellanstadiet.


   
SvaraCitera

skriv alla böjningar av ordet "dålig"


   
SvaraCitera

Kul jobb att bara sitta och skriva... [zzz]


   
SvaraCitera

do it!


   
SvaraCitera

kommer att ge ut några böcker någon gång, när tiden är sen


   
SvaraCitera

Jag vill oxå bli författare, men tror ej det kommer hända


   
SvaraCitera

Kanske... Vet inte, men jag gillar att skriva. Svenska är mitt favvo ämne i skolan [bigsmile]


   
SvaraCitera

Jag hade inte direkt tänkt bli författare, men sedan i maj det här året skriver jag allvarligt på min poesi (även om jag skrivit sedan jag var 19), så tanken är att jag ska kombinera mitt jobb som gymnasielärare med att vara aktiv poet och musiker.


   
SvaraCitera

Åh jag har velat bli en författare hela mitt liv, jag har skrivit sen barnsben. Kan inte säga att jag är mycket äldre än barnsben men ändå. Någon gång i livet ska jag ge ut en bok som kommer bli en storsäljare, stora drömmar! [love]


   
SvaraCitera

Jag håller på att bli författare, just nu håller jag på att skriva en bok. Min bok är en fantasy. Jag har inte alltid velat bli författare men nu blir jag det. Jag tänker inte så mycket på själva boken utan jag upptäcker saker med boken tillsammans med huvudpersonen, men jag har en liten aning om vad som kommer hända med personerna. Jag vill ge ut boken också jag har tänkt att det ska bli en serie, eftersom jag hatar när böcker tar slut. Jag läser väldigt mycket det gav de idéer jag har skrivit boken utifrån.

Hoppas att du kommer att skriva en bok och ge ut den. [smile] Kom i håg att när du läser andra böcker kan du få idéer som är dyr bara, så läs mycket under tiden du skriver. Du kan skriva ner de idéer som du får av att läsa andra för du kommer glömma bort en del men en del av de idéerna kommer du inte att använda. Jag önskar dig lycka till.


   
SvaraCitera

Girlz97:

jag har velat ge ut böcker sedan jag var elva elr tolv år[smile]

Du är inte helt olik mig då, jag började skriva när jag var 11-12 år. Sedan dess har jag fortsatt, mest då att jobba på samma berättelser. Det är verkligen en process, och det är mycket jobb, och mycket som skall bli bra, men ju mer man håller på, och ju mer man läser andra böcker, ju mer man funderar, desto mer lär man sig.

Sedan är det väl upp till var och en hur man jobbar med sina berättelser. För mig har det varit en ganska otydlig process med det jag skrivit. Karaktärer och handlingar har mognat. Ibland måste jag ha lagt ifrån mig en berättelse ett år eller så och jobbat på en annan innan jag kommit på hur jag skall göra med den förra.

En viktig ledstjärna har varit: vad vill jag säga med det jag skriver? Många författare kan väva in t ex samhällskritik i sina böcker. J K Rowling gjorde ju så med Harry Potter.

Idag funderar jag ofta på om jag skulle kunna ha skrivandet som en extra inkomst. Är man bra kan det gå. Men konkurrensen är hård och det är svårt för debutanter. Tyvärr. Det är förläggarnas marknad. Och det är synd. Men idag finns det också andra sätt att nå läsare. Så helt hopplöst är det inte.

Lycka till! [y]


   
SvaraCitera