Aviseringar
Rensa alla

Någon som vill prata?


Ämnesstartare

När man ändå sitter här helt ensam och inte gör något alls på dagarna, så kan man ju undra om det finns någon som vill konversera med mig?

Jag är ganska säker på att det finns andra människor som är i samma position som jag, en rent sagt tråkig position. Men vad ska man göra om ens sociala kompetens är urusel?

[tard]


   
Citera
Ämnesstartare

Du stavar läskigt bra för att vara fjorton — men gosh, borde du inte sova nu <.<?

Firetobi:

Men vad ska man göra om ens sociala kompetens är urusel?

Sök hjälp! Jag utvecklade en personlighetsstörning som jag kanske sluppit om jag gjort något i tid.


   
SvaraCitera

Ut och träffa människor istället för att sitta här.Dold text: [blush]
Världen är full av folk som skulle bli glada av ett litet hej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Sök hjälp! Jag utvecklade en personlighetsstörning som jag kanske sluppit om jag gjort något i tid.

Vad menar du med personlighetsstörning? Vad blev konsekvenserna? Och jo, jag bör sova nu, men det är bara så tråkigt att gå och lägga sig. xD


   
SvaraCitera

Firetobi:

Men vad ska man göra om ens sociala kompetens är urusel?

När jag gjorde en psykutredning skrev läkaren "fungerar utomordentligt dåligt socialt" ordagrant, fick papprena hemskickade.
Har aldrig sett en sådan formulering förut [tard]

Ja, vad ska man göra, försöka undvika samhället som mycket som möjligt skulle jag tro, då slipper man hamna i konflikt med folk. Tror ej det är någon ide att lägga energi på områden man ej behärskar, man kan istället ägna sig åt något roligt lr något man är bra på.


   
SvaraCitera

jovars


   
SvaraCitera

jovars


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

manet:

Ja, vad ska man göra, försöka undvika samhället som mycket som möjligt skulle jag tro, då slipper man hamna i konflikt med folk. Tror ej det är någon ide att lägga energi på områden man ej behärskar, man kan istället ägna sig åt något roligt lr något man är bra på.

Så du tycker att man inte ska lära sig att behärska det? Om det nu är möjligt. Man kanske ska hitta dem som har samma "problem". Jag ser det som ett problem.

Något roligt för mig skulle vara att träffa nya människor, människor som är mig lik, men det är just det som är svårt...


   
SvaraCitera

Firetobi:

Så du tycker att man inte ska lära sig att behärska det? Om det nu är möjligt. Man kanske ska hitta dem som har samma "problem".

Jo det vore väl det bästa, men jag har inte haft något vidare flyt 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

manet:

Jo det vore väl det bästa, men jag har inte haft något vidare flyt 🙂

Vad svårt det verkar vara. Finns det inte grupper med ungdomar som samlas då och då för att pratas vid och dela erfarenheter? En sådan grupp skulle säkerligen passa fint.


   
SvaraCitera

Firetobi:

Finns det grupper med ungdomar som samlas då och då för att pratas vid och dela erfarenheter?

um träffar? 🙂
jag vet inte vad det finns


   
SvaraCitera

jag kanske är löjlig nu men att få saker att fastna mellan tänderna och sedan peta loss dem med ett lite för stort föremål (gärna 0.7-stift) är ett skapligt tidsfördriv

för övrigt:

Hampie:

läskigt bra för att vara fjorton

!

jag önskar dig all välgång

Firetobi:

Något roligt för mig skulle vara att träffa nya människor, människor som är mig lik

hur är du då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

Något roligt för mig skulle vara att träffa nya människor, människor som är mig lik.

Inte som någon annan som jag har träffat, det svarar dock inte på din svårställda fråga. Jag tänker väl lite annorlunda än många andra, så att säga.

Hur är du?


   
SvaraCitera

Firetobi:

Inte som någon annan som jag har träffat, det svarar dock inte på din svårställda fråga. Jag tänker väl lite annorlunda än många andra, så att säga.

Okej. Det är svårt när man är 14... Innan man vet vad som är en själv och världen märker man bara att det skaver, inte varför. Men sedan kanske du lär dig och då är det lättare att uppskatta och utnyttja de positiva sidorna. Kanske även bättra på de negativa.

Firetobi:

Hur är du?

"söt" fast jag är 21 år, säger allt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

Okej. Det är svårt när man är 14... Innan man vet vad som är en själv och världen märker man bara att det skaver, inte varför. Men sedan kanske du lär dig och då är det lättare att uppskatta och utnyttja de positiva sidorna. Kanske även bättra på de negativa.

Med andra ord bara leva livet, vilket jag tycker är tråkigt. Men jag antar väl att det är så det går till.

Brk g:

"söt" fast jag är 21 år, säger allt

Hur skulle åldern kunna säga ALLT? Omöjligt... Det finns så mycket mer.


   
SvaraCitera