Aviseringar
Rensa alla

någon sorts uppgivenhet


Ämnesstartare

kom över mig. inte direkt extistentiell ångest utan vetskapen om att jag behöver ändra många vanor omgående. uppfattas på ett sätt som folk vill att jag ska vara. vill inte ta så mycket ansvar längre. hur ska man vet varför det är så svårt att inte vara någon man delvis blivit? 


   
Citera
Ämnesstartare

svara 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vi är vanedjur, bryter man inte vanorna manuellt är man deras slav.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror också att jag uppfattas fel, men brukar mer tänka "jaha, är det så ni vill ha det?" och uppföra mig ännu mer tveksamt och olämpligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

whaddup bird:
vi är vanedjur, bryter man inte vanorna manuellt är man deras slav.

eller så utgörs ens identitet av bland annat vanor. är det rimligt att säga att man är slav under sin egen identitet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

 är det rimligt att säga att man är slav under sin egen identitet?

ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: eller så utgörs ens identitet av bland annat vanor. är det rimligt att säga att man är slav under sin egen identitet?

ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

ja

whaddup bird:

ja

men va. nej. har man en vilja att förändra sin identitet så är det bara ett uttryck för ens identitet. är du missnöjd över den, samma sak. kan bara tolka era svar som att ni använder en annan definition av "identitet" än vad jag gör, annars förstår jag verkligen inte er poäng. utveckla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

men va. nej. har man en vilja att förändra sin identitet så är det bara ett uttryck för ens identitet. är du missnöjd över den, samma sak. kan bara tolka era svar som att ni använder en annan definition av "identitet" än vad jag gör, annars förstår jag verkligen inte er poäng. utveckla.

en identitet kan också vara en vanesak


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: har man en vilja att förändra sin identitet så är det bara ett uttryck för ens identitet. är du missnöjd över den, samma sak.

ja, man får se det på olika nivåer. Egentligen är vi ju bara våra känslor om man tar bort alla idéer vi själv och andra tutat i oss.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grejen är att man måste bryta sig ifrån sina vanor långsamt, det går inte att bara ändra... finns undantag säkert, men det är svårt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trodde att det var bättre att vara sig själv oavsett vad alla andra kräver. Eller är det fel nu eller.
förändring görs bäst långsamt om det är vad du vill eller behöver.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan:
grejen är att man måste bryta sig ifrån sina vanor långsamt, det går inte att bara ändra... finns undantag säkert, men det är svårt 

Går visst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burgfitta:

Går visst

beror väl på vad det handlar om, när det gäller att bryta vanan av att äta godis varje dag så går det ju, men med personlighet...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan:
grejen är att man måste bryta sig ifrån sina vanor långsamt, det går inte att bara ändra... finns undantag säkert, men det är svårt 

inte svårt, jobbigt. 

OF 5:
trodde att det var bättre att vara sig själv oavsett vad alla andra kräver. Eller är det fel nu eller.
förändring görs bäst långsamt om det är vad du vill eller behöver.

har inte påstått motsatsen


   
SvaraCitera