Aviseringar
Rensa alla

NÅGOT AJ?


Ämnesstartare

HEJ nu är det såhär att jag har gått omkring sedan i helgen & haft väldigt, väldigt ont mellan brösten på vänster sida när jag hostar elr skratt och jag även om jag har ansträngt mig t.ex gått en liten lång bit så kan det trycka där som om jag hade haft ett stort blåmärke och någon satt och petade på det, SÅ känns det.

jag har markerat där det gör ont, VAD LIGGER DÄR? jag tror det heter solarplexus men vadifan är det? har letar på google men hittar INT NÅT.

litt jobbigt och litt oroande.

ajigt.jpg


   
Citera

ser ej så oroad ut


   
SvaraCitera

BLODÅDRA:

väldigt, väldigt ont mellan brösten på vänster sida när jag hostar elr skratt och jag även om jag har ansträngt mig

Det kan vara hjärtfel, vilket du självklart ska kolla upp direkt. Ring vårdcentralen imorgon och boka tid akut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

INGET HJÄRTFEL ÄR UNG OCH FRISK???


   
SvaraCitera

BLODÅDRA:

jag tror det heter solarplexus

Solar plexus existerar inte och är en myt. Tanken är att det ska vara en samling nerver och därför särskilt känsligt, men det är helt enkelt mellangärdet.


   
SvaraCitera

BLODÅDRA:

INGET HJÄRTFEL ÄR UNG OCH FRISK???

Det vet du ju inte förrän du kollat upp det? Har du någonsin gjort EKG? Om du hade varit ung och frisk hade du väl inte haft ont?

Men, du gör som du vill, vill du riskera att dö i plötsligt hjärtstillestånd så, visst... [y]


   
SvaraCitera

Nachac:

Solar plexus existerar inte och är en myt.

Källa på det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[blush]


   
SvaraCitera

Nachac:

Solar plexus existerar inte och är en myt. Tanken är att det ska vara en samling nerver och därför särskilt känsligt, men det är helt enkelt mellangärdet.

Mellangärdet är väll platsen mellan pungen och röven? :S

För på hamsterpaj stod det att om man trycker där när man runkar och får orgasm blir orgasmen fyra gånger starkare men då kan också spermierna slå fel och man kan skadas osv.


   
SvaraCitera

Budolicious:

Källa på det?

Nej, och antar du tänker säga emot?

Enda riktiga (urdåliga) källan jag har är pappa som är läkare.


   
SvaraCitera

McLuver:

Mellangärdet är väll platsen mellan pungen och röven? :S

Nej. Det är platsen mellan magen och revbenen, ungefär.


   
SvaraCitera

Nachac:

Nej, och antar du tänker säga emot?

Japp. Aldrig hört att det ska vara en myt och min tränare, som f.ö är professor i psykiatri, använder solar plexus. Så jag litar vidare på att det inte är en myt


   
SvaraCitera

Budolicious:

Japp. Aldrig hört att det ska vara en myt och min tränare, som f.ö är professor i psykiatri, använder solar plexus. Så jag litar vidare på att det inte är en myt

Och jag tänker fortsättningsvis tro på motsatsen, men inte aggressivt^^

Vad har för övrigt psykiatri med saken att göra?

Sedan är det säkert flera som använder benämningen utan att riktigt veta vad som menas, bara platsen.


   
SvaraCitera

Nachac:

Vad har för övrigt psykiatri med saken att göra?

Mest att man har en medicinsk utbildning bakom sig och att han är köng på vad allt vad kroppen handlar om i övrigt (fast det kan ju givetvis inte du veta eftersom du inte träffat honom)


   
SvaraCitera

Budolicious:

Mest att man har en medicinsk utbildning bakom sig och att han är köng på vad allt vad kroppen handlar om i övrigt (fast det kan ju givetvis inte du veta eftersom du inte träffat honom)

Nej, det kan jag ju inte, menmen.


   
SvaraCitera