Aviseringar
Rensa alla

Något intressant att skriva uppsats om (ämnet juridik).


Ämnesstartare

Leijonsparf:

vad är felet med mitt tips nu då, det är ju ett intressant fall. eller ja, domen är intressant.

Att arbetet ska vara 3-4 sidor, annars vore det nice (Y)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skildra varför det är juridiskt intressant att värdera våld mot kvinnor och män olika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Jag har fått känslan av att min lärare nog puffat på lite i sina dagar, eller så låter han bara lite drogliberal.

Något slags Oscar Z. Acostafigur kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Oscar Z. Acosta

njaa, snarare någon som bland dagens coola ungdomar skulle refereras som "en skön lirare".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

njaa, snarare någon som bland dagens coola ungdomar skulle refereras som "en skön lirare".

Dr Gonzo är väl själva definitionen av "en skön lirare"?


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

"Du skall göra en fördjupning inom något valfritt område som intresserat dig under kursen. Det kan t ex handla om en speciell del inom juridiken, en lag, en organisation eller en domstol. Det kan även handla om ett speciellt rättsfall som intresserar dig och som du nu vill fördjupa dig i."

Polisen och hur de sköter sin verksamhet. Hur pass väl håller de sig själva inom ramarna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Dr Gonzo är väl själva definitionen av "en skön lirare"?

Hahaha, det finns nog helt enkelt flera sorters sköna lirare antar jag [wink]

KnightInShiny:

Polisen och hur de sköter sin verksamhet. Hur pass väl håller de sig själva inom ramarna?

Det blir för det första väldigt mycket längre än vad det får vara plus att det nog blir lite fokus på den juridiska aspekten, men tack ändå (Y)


   
SvaraCitera