Aviseringar
Rensa alla

Något jag märkt..


Ämnesstartare

Är att folk som lyssnar på metal ofta rackar ner på andra som lyssnar på annan sorts metal och andra band. Kommentarer som att "det där är inte alls är metal, det är ju fortispop" osv är väldigt vanliga. Varför är detta besservisser-aktiga beteendet så utbrett bland metalheads tror ni? Jag har aldrig hört techno-nördar bråka om vad som är techno eller inte.. eller om det är fjortistechno och liknande.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Nja. Däremot brukar man få höra "det där är inte metal, det är alternativt". Tokstollar [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man måste vara tr00!


   
SvaraCitera

Känns som de flesta som är hardcore inom en viss genre är så. Även om det är metal, rock, hiphop, indie eller pop. Det finns jobbiga typer inom alla stilar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Jag har aldrig hört techno-nördar bråka om vad som är techno eller inte

Det finns mycket mer genrer inom techno/elektronisk musik än metal.
Det brukar diskuteras ganska flitigt vad som är vad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Jag har aldrig hört techno-nördar bråka om vad som är techno eller inte..

Så bara för att DU aldrig hört diskussionerna så betyder det att de inte existerar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dightkuz:

Så bara för att DU aldrig hört diskussionerna så betyder det att de inte existerar?

Var skrev jag att de inte existerade, Dightkuz?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Därför är jag allätare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Var skrev jag att de inte existerade, Dightkuz?

Det är vad jag uppfattade från din text


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dightkuz:

Det är vad jag uppfattade från din text

Då är bedömt min personliga uppfattning att du uppfattade fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Jag har aldrig hört techno-nördar bråka om vad som är techno eller inte.. eller om det är fjortistechno och liknande.

Tro mig, de diskussionerna finns då all elektronisk musik är en enda genre-härva.
Jag är själv techno-elitist och måste rätta alla andra hela tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Jag har aldrig hört techno-nördar bråka om vad som är techno eller inte.. eller om det är fjortistechno och liknande.

lulz

Läs varje tråd om elektronisk musik i Musik-forumet på UM, ungefär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Därför det är kul att hålla på så men inom en viss gräns såklart. Sen jag själv har en väldigt bred musiksmak. Men om någon skulle sätta på en mcr låt. Så visst fan är det kul att tracka ner på dom då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

Läs varje tråd om elektronisk musik i Musik-forumet på UM, ungefär.

Det här är nog den senaste:
http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=237062


   
SvaraCitera

Kacki:

et där är inte alls är metal, det är ju fortispop

Jag tror det finns en allmän känsla av att ens egen musiksmak måste vara tyngst. Det är det som orsakar att uttryck som fjortismetal och tuggummimetal bildas (den sistnämnda är för övrigt en jävligt bra beskrivning av Bullet For My Valentine) [crazy]


   
SvaraCitera